Show simple item record

dc.contributor.advisorIglesias Chaves, Aitor ORCID
dc.contributor.authorUncetabarrenechea del Río, Aitor
dc.contributor.otherF. EDUCACION - BILBAO
dc.contributor.otherBILBOKO HEZKUNTZA F.
dc.date.accessioned2023-02-20T17:48:36Z
dc.date.available2023-02-20T17:48:36Z
dc.date.issued2023-02-20
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/59991
dc.description.abstract[EU] Ikerlan honek euskara batuaren eta euskalkien erabilera aztertzen ditu, betiere ahozko komunikazioan fokatuz. Modu berean, hezkuntza-sistemak aspektu honetan duen eragina behatzen da. Horretarako, ingurune euskalkidun batean murgiltzen da, konkretuki, Gernika-Lumon. Udalerriko bi eskoletako Lehen Hezkuntzako 4. mailako ikasleek hartu dute parte honetan, itzulpenetan oinarritutako ahozko galdetegi bat betez. Helburua euskararen erabileraren azterketa egitea izan den arren, ikerketa are sakonagoa izateko, hiru aldagai zehaztu dira (ama-hizkuntza, eskola mota eta bizitokia), bakoitzari hipotesi bat egokituz. Aldagai horiekiko azterketa egin ostean, egiaztatu da euskara batuaren presentzia ez dela eragin handikoa oraindik inguru euskalkidunetan.es_ES
dc.description.abstract[ES] Este estudio analiza el uso del euskera unificado y de los dialectos, enfocándolos siempre en la comunicación oral. Asimismo, se observa la influencia del sistema educativo en este aspecto. Para ello, se sumerge en un entorno vascófilo, concretamente en Gernika-Lumo. En esta ocasión han participado alumnos de 4º de primaria de dos escuelas del municipio, rellenando un cuestionario oral basado en traducciones. Aunque el objetivo ha sido hacer un análisis del uso del euskera, para que la investigación sea aún más exhaustiva, se han definido tres variables (lengua materna, tipo de escuela y lugar de residencia), ajustando una hipótesis a cada una de ellas. Tras el análisis de estas variables, se ha comprobado que la presencia del euskera unificado no es todavía muy influyente en los entornos vascófilos.es_ES
dc.description.abstract[EN] This study, focused on oral communication, analyses the use of unified Basque and dialects. It also looks into the influence of the education system in this aspect. For that purpose, it is immersed in a Basque-speaking environment, specifically in Gernika-Lumo. On this occasion, 4th year primary school pupils from two schools in the municipality took part in an oral questionnaire based on translations. Although the aim was to analyse the use of Basque, in order to do the research even more exhaustive, three variables were defined (mother tongue, type of school and place of residence), adjusting a hypothesis to each of them. After analysing these variables, it was found that the presence of unified Basque is not yet very influential in Basque-speaking environments.es_ES
dc.language.isoeuses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjecteuskara estandarraes_ES
dc.subjecteuskalkiaes_ES
dc.subjectcurriculumaes_ES
dc.subjectLehen Hezkuntzaes_ES
dc.subjectahozkotasunaes_ES
dc.subjecteuskera estándares_ES
dc.subjectdialectoes_ES
dc.subjectcurrículumes_ES
dc.subjectEducación Primariaes_ES
dc.subjectoralidades_ES
dc.subjectstandard Basquees_ES
dc.subjectdialectes_ES
dc.subjectcurriculumes_ES
dc.subjectPrimary Schooles_ES
dc.subjectoralityes_ES
dc.titleEuskara Gernikako Lehen Hezkuntzako ikasleen ahozko komunikazioanes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.date.updated2022-06-02T13:20:07Z
dc.language.rfc3066es
dc.rights.holder©2022, Aitor Uncetabarrenechea del Río
dc.identifier.gaurregister122615-910651-09
dc.identifier.gaurassign122529-910651


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record