dc.contributor.advisor | Tresserras Angulo, Alaitz | |
dc.contributor.author | Zumajo Itza, Uxue | |
dc.contributor.other | E.U. MAGISTERIO -VITORIA-GASTEIZ | |
dc.contributor.other | GASTEIZKO IRAKASLEEN U.E. | |
dc.date.accessioned | 2023-03-06T16:02:51Z | |
dc.date.available | 2023-03-06T16:02:51Z | |
dc.date.issued | 2023-03-06 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10810/60278 | |
dc.description | 32 p. : il. -- Bibliogr.: p. 29-32 | |
dc.description.abstract | [EUS] Gradu amaierako lan honetan, egungo ikasle askok pairatu edo pairatzen dituzten trauma goiztiarren esperientziak edota ACEak (Adverse Childhood Experiences, Esperientzia gogor goiztiarrak) aztertzen dira; honekin batera, zer egoeratan gerta daitezkeen, izan ditzaketen ondorioak eta eskolak izan behar duen funtzioa aztertzen da. Honetarako, errebisio sistematiko narratiboa egin da, PRISMA protokoloan oinarrituta. Gainera, internazional mailan honen trataera egiten duten eskola esperientzia batzuk aztertzen dira; hala nola, Estatu Batuetako Trauma Sensitive Schools, Britaniar Handiko Nurture Schools eta Espainiako Escuelas Cuidadoras. Helburua, hezkuntza-esperientzia hauetatik, eskolak berak, testuinguruak eta parte-hartzaile guztiek dituzten behar eta lanak ezagutzea da, haurren ongizatea eta aldi berean ikaskuntza autonomoa bermatzeko. Honekin batera, trauma eta ACE kontzeptuak aztertuko dira, batik bat, gaur egun ikasleak haurtzaroan jasaten dituztenak eta ondorioz, irakaskuntza-ikaskuntza giroetan dituzten eraginak ere bai. Gainera, eskolarekin lotura garrantzitsua egitea beharrezkoa izango da ulertzeko zer egoera eta errealitate ezberdinak bizi diren egunero. Emaitzek hitz egin dute eta errebisio bibliografiko honen bitartez egungo zailtasun eta egiek zer nolako garrantzia duten adieraziko dute. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] En este trabajo de fin de grado se analizan las experiencias de trauma precoz o ACE (Adverse Childhood Experiences, Experiencias duras Tempranas) que sufren muchos de los estudiantes actuales, así como las situaciones en las que pueden suceder, sus consecuencias y la función de la escuela. Para ello se ha realizado una revisión sistemática narrativa basada en el protocolo PRISMA. También se analizan a nivel internacional algunas experiencias escolares que lo tratan, como Trauma Sensitive Schools de Estados Unidos, Nurture Schools de Gran Bretaña o Escuelas Cuidadoras de España. El objetivo es, desde estas experiencias educativas, conocer las necesidades y tareas de la propia escuela, del contexto y de todos los participantes para garantizar al mismo tiempo el bienestar de los niños y niñas y el aprendizaje autónomo. Se analizarán los conceptos de trauma y ACE, especialmente los que sufren actualmente los alumnos en su infancia y, por tanto, sus implicaciones en los ambientes de enseñanza-aprendizaje. Además, será necesario establecer un vínculo importante con la escuela para entender qué situaciones y realidades viven cada día. Los resultados hablan y, a través de esta revisión bibliográfica, expresan las dificultades actuales y la importancia de las verdades. | |
dc.description.abstract | [EN] This end-of-grade work analyzes the experiences of premature traumas that many students suffer or suffer from today, or the ACE (Adverse Childhood Experiences), and analyzes the situations in which they may occur, the consequences they may have and the role the school should have. A systematic narrative review based on the PRISMA protocol was carried out. To do this, we analyze some school experiences that make this treatment internationally, such as the Trauma Sensitive Schools in the United States, the Nurture Schools in the United Kingdom or the Caregiving Schools in Spain. The objective is to know, from these educational experiences, the needs and works of the school itself, of the context and of all the participants, to guarantee the well-being of children and at the same time autonomous learning.Teaching will focus on the concepts of trauma and ACE, especially those in which nowadays the school population lives in childhood and, consequently, on the effects they produce in the learning environments. In addition, it will be necessary to establish an important link with the school to understand the different situations and realities that coexist daily. The results speak and, through this literature review, express the current difficulties and the importance of truths. | |
dc.language.iso | eus | es_ES |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | adverse childhood experiences | es_ES |
dc.subject | eskola zaintzaileak | |
dc.subject | irakasle funtzioa | |
dc.subject | prisma protokoloa | |
dc.subject | adverse childhood experiences | |
dc.subject | trauma sensitive schools | |
dc.subject | escuelas cuidadoras | |
dc.subject | función docente | |
dc.subject | protokolo prisma | |
dc.subject | adverse childhood experiences | |
dc.subject | trauma sensitive schools | |
dc.subject | teaching function | |
dc.subject | prisma protocol | |
dc.title | Nola lagundu eskolan haurtzaro txikiko trauma-esperientziak? | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |
dc.date.updated | 2023-02-08T07:20:03Z | |
dc.language.rfc3066 | es | |
dc.rights.holder | © 2022, la autora | |
dc.contributor.degree | Grado en Educación Infantil | es_ES |
dc.contributor.degree | Haur Hezkuntzako Gradua | |
dc.identifier.gaurregister | 128910-915423-05 | |
dc.identifier.gaurassign | 124722-915423 | |