Cabás: Revista Internacional sobre Patrimonio Histórico Educativo: Recent submissions
Now showing items 45-48 of 418
-
Educación física escolar durante el altofranquismo educativo (1936-1970): Aspectos curriculares II (objetivos y orientaciones didácticas)
(Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela, 2022)In contrast to the abundance of content groups that we saw in the school Physical Education standards of the Spanish former Francoist educational period (Galera, 2022), especially in the programs for boys, as well as a ... -
El Proyecto Espacio de Memoria de la Escuela Normal Mariano Acosta: el diálogo entre las generaciones como un derecho colectivo
(Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela, 2022)In this article we intend to present the proyect "Espacios de Memoria" of the Normal School N° 2 "Mariano Acosta" in the City of Buenos Aires, Argentina, as a dialogue between generations and as a collective right. This ... -
Cuando el magisterio permitió educar y también publicar libros de texto (Argentina, primeras décadas siglo xx)
(Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela, 2022)We observe two teacher writers of knowledge for the classroom; in the publication of school textbooks (early 20th century). With a historical perspective anchored in gender studies, we analyze the ways in which access to ... -
Nuevas audiencias en el Museo de la Educación de la Universidad del País Vasco
(Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela, 2022)The Museum of Education of the University of the Basque Country/Euskal Herriko Unibertsitatea was created in 2014 and inaugurated in 2016. In this article we present its organisation. The museum is structured into three ...