Show simple item record

dc.contributor.authorGalera Pérez, Antonio David
dc.date.accessioned2024-05-02T18:13:28Z
dc.date.available2024-05-02T18:13:28Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationCabás (27) : 39-70 (2022)
dc.identifier.issn1989-5909
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/67384
dc.description.abstractOne feature of Francoism's educational policy was the special attention paid to the matter of physical education, especially in its regulatory aspects: contents, class timetables, questionnaires and manuals for its development were repeatedly legislated, especially in Elementary and Secondary Education. This attention was probably related to the fact that the matter was under the responsibility of a specific autonomous body, which was not the case for the other subjects. At the Elementary Education level, in addition to the promulgation of three general questionnaires in which the subject of Physical Education was present, we will see the extension of the contents of Physical Education in several specific reforms, as well as the publication of several development manuals;in all cases, the subject was endowed with an outstanding variety of groups of contents.; Un aspecto que caracterizó la política educativa del franquismo fue la atención destacada que se prestó a la materia de educación física, sobre todo en sus aspectos normativos: contenidos, horarios, cuestionarios y manuales para su desarrollo fueron reiteradamente legislados, especialmente en la Educación Primaria y la Secundaria. A esta atención probablemente no fue ajeno el hecho de que la materia estuviera a cargo de un organismo autónomo específico, lo que no sucedía en el resto de materias. En el nivel de la Educación Primaria, además de la promulgación de tres cuestionarios generales en los que estaba presente la asignatura de Educación Física, asistiremos a la ampliación de los contenidos de ésta en varias reformas específicas, así como veremos la publicación de varios manuales de desarrollo; en todos los casos, la asignatura fue dotada de una destacada variedad de grupos de contenidos.
dc.language.isospa
dc.publisherCentro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela
dc.relation.urihttps://ojs.ehu.eus/index.php/cabas/article/view/25315/23621
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.titleEducación física escolar durante el altofranquismo educativo (1936-1970): Aspectos curriculares I (contenidos y horarios)
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.holder© 2022 Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
dc.identifier.doi10.35072/CABAS.2022.89.92.006


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

© 2022 Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as © 2022 Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional