Show simple item record

dc.contributor.advisorGonzalez Artetxe, Asier
dc.contributor.authorArtola Iturrioz, Aratz
dc.contributor.otherE.U. MAGISTERIO -VITORIA-GASTEIZ
dc.contributor.otherGASTEIZKO IRAKASLEEN U.E.
dc.date.accessioned2024-05-07T17:13:48Z
dc.date.available2024-05-07T17:13:48Z
dc.date.issued2024-05-07
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/67679
dc.description38 p. – Bibliogr.: p. 25-31
dc.description.abstract[EUS] Heziketa Fisikoa, funtsezko diziplina da edozein haur edo ikasleren prestakuntza eta garapen integralean. Ikasleek joko-jolasen bitartez egoera sozialak zein emozionalak esperimentatu ditzakete. Era berean, joko-jolasak tresna eraginkorrak izan daitezke ikaskuntza emozionala sustatzeko, norberaren emozioak identifikatzen eta kontrolatzen ikasiz. Hori horrela izanik, ikerketa honen xede nagusia Lehen Hezkuntzako hirugarren zikloko ikasleek baloi dorrea jokoan zehar izandako bizipen emozionala orokorrean eta generoaren arabera deskribatzea izan zen. Horretarako, Euskal Herriko bi ikastetxetako 10-12 urte bitarteko 193 ikaslek, 86 neska eta 107 mutilek, baloi dorrea jokoan aritu ziren hamar minutuz. Jokoan zehar sentitutako emozioak Games and Emotions Scale for Children (GES-C) eskalaren euskaraturiko bertsioaren bidez baloratu ziren. Emaitzei erreparatuz gero, zoriona eta poza intentsitate maila altuenarekin maizen sentitutako emozioak izan ziren, neska zein mutilen artean izandako bizipen emozionalean ez ziren desberdintasun nabaririk aurkitu eta bi generoetako ikasleak bat datoz emozio positiboak bizikiago sentitu zituztela adieraztean. Heziketa Fisiko moderno eta integralago bat eskuratzera begira, arlo honetako irakasleek joko-jolasei nolabaiteko toki bat eman beharko liekete beraien garrantziaz jabetzeaz batera. Hauen ezaugarrien bitartez, barne logika eta komunikazio motor sarearen bitartez, bizipen, emozio zein harreman mota anitzak lantzea eta aztertzea posible da, baita generoaren ikuspuntutik izan daitezkeen desberdintasunak ere.es_ES
dc.description.abstract[ES] La Educación Física es una disciplina fundamental en la formación y desarrollo integral de cualquier estudiante. El alumnado puede experimentar situaciones sociales y emocionales a través del juego motor. Asimismo, los juegos pueden ser herramientas eficaces para fomentar el aprendizaje emocional, aprendiendo a identificar y regular las propias emociones. Así, el objetivo principal de esta investigación fue describir la vivencia emocional del alumnado de tercer ciclo de Educación Primaria durante el juego de balón torre en general y en función del género. Para ello, 193 alumnos de entre 10 y 12 años de dos centros escolares del País Vasco, 86 chicas y 107 chicos, jugaron al balón torre durante diez minutos. Las emociones sentidas durante el juego fueron valoradas a través de la versión traducida al euskera de la escala Games and Emotions Scale for Children (GES-C). Si atendemos a los resultados, la felicidad y la alegría fueron las emociones más frecuentemente experimentadas con mayor intensidad, no se encontraron diferencias significativas en la vivencia emocional entre chicos y chicas y los alumnos de ambos géneros coinciden en que sintieron más intensamente las emociones positivas. De cara a promover una Educación Física moderna e integral, el profesorado de este ámbito debería otorgar a los juegos el espacio que se merecen, al tiempo que toma conciencia de su importancia. A través de sus características, de su lógica interna y de su red de comunicación motriz, es posible trabajar y analizar los diferentes tipos de vivencias, emociones y relaciones, así como las posibles diferencias de género presentes en nuestras escuelas.
dc.description.abstract[ENG] Physical Education is a fundamental discipline in the formation and integral development of any child. Students can experience social and emotional situations when playing games. Likewise, games can be effective pedagogical tools to promote emotional learning, learning to identify and control one's own emotions. Thus, the main objective of this research was to describe the emotional experience ofthird cycle students of Primary Education during the game ofthe ball tower in general and in terms of gender. To this end, 193 pupils aged between 10 and 12 from two schools in the Basque Country, 86 girls and 10'1 boys, played tower ball for ten minutes. The emotions felt during the game were assessed using the Games and Emotions Scale Eor Children (GES-C) translated into Basque. If we look at the results, happiness and joy were the most intensely experienced emotions more frequently, no considerable differences were found in the emotional experience between boys and girls, and pupils of both genders agreed that they felt positive emotions more intensely. In order to achieve a modem and comprehensive Physical Education, teachers should give the deserved space to games and at the sam.e time become aware of their importance. Through their characteristics, their internallogic and their motor communication network, it is possible to work on and analyse the different types of experiences, emotions and relationships, as well as possible gender differences in our schools.
dc.language.isoeuses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectlehen hezkuntzaes_ES
dc.subjectheziketa fisikoa
dc.subjectjoko-jolas tradizionalak
dc.subjectemozioak
dc.subjectgeneroa
dc.subjectprimary education
dc.subjectphysical education
dc.subjecttraditional motor games
dc.subjectemotions
dc.subjectgender
dc.titleDuelu kolektiboek lehen hezkuntzako ikasleengan sortzen dituzten bizipen emozionalak: baloi dorreaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.date.updated2023-06-19T06:39:18Z
dc.language.rfc3066es
dc.rights.holder© 2023, el autor
dc.contributor.degreeGrado en Educación Primariaes_ES
dc.contributor.degreeLehen Hezkuntzako Gradua
dc.identifier.gaurregister132601-957786-09
dc.identifier.gaurassign139189-957786


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record