dc.contributor.advisor | Gonzalez Artetxe, Asier | |
dc.contributor.author | Artola Iturrioz, Aratz | |
dc.contributor.other | E.U. MAGISTERIO -VITORIA-GASTEIZ | |
dc.contributor.other | GASTEIZKO IRAKASLEEN U.E. | |
dc.date.accessioned | 2024-05-07T17:13:48Z | |
dc.date.available | 2024-05-07T17:13:48Z | |
dc.date.issued | 2024-05-07 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10810/67679 | |
dc.description | 38 p. – Bibliogr.: p. 25-31 | |
dc.description.abstract | [EUS] Heziketa Fisikoa, funtsezko diziplina da edozein haur edo ikasleren prestakuntza eta garapen integralean. Ikasleek joko-jolasen bitartez egoera sozialak zein emozionalak esperimentatu ditzakete. Era berean, joko-jolasak tresna eraginkorrak izan daitezke ikaskuntza emozionala sustatzeko, norberaren emozioak identifikatzen eta kontrolatzen ikasiz. Hori horrela izanik, ikerketa honen xede nagusia Lehen Hezkuntzako hirugarren zikloko ikasleek baloi dorrea jokoan zehar izandako bizipen emozionala orokorrean eta generoaren arabera deskribatzea izan zen. Horretarako, Euskal Herriko bi ikastetxetako 10-12 urte bitarteko 193 ikaslek, 86 neska eta 107 mutilek, baloi dorrea jokoan aritu ziren hamar minutuz. Jokoan zehar sentitutako emozioak Games and Emotions Scale for Children (GES-C) eskalaren euskaraturiko bertsioaren bidez baloratu ziren. Emaitzei erreparatuz gero, zoriona eta poza intentsitate maila altuenarekin maizen sentitutako emozioak izan ziren, neska zein mutilen artean izandako bizipen emozionalean ez ziren desberdintasun nabaririk aurkitu eta bi generoetako ikasleak bat datoz emozio positiboak bizikiago sentitu zituztela adieraztean. Heziketa Fisiko moderno eta integralago bat eskuratzera begira, arlo honetako irakasleek joko-jolasei nolabaiteko toki bat eman beharko liekete beraien garrantziaz jabetzeaz batera. Hauen ezaugarrien bitartez, barne logika eta komunikazio motor sarearen bitartez, bizipen, emozio zein harreman mota anitzak lantzea eta aztertzea posible da, baita generoaren ikuspuntutik izan daitezkeen desberdintasunak ere. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] La Educación Física es una disciplina fundamental en la formación y
desarrollo integral de cualquier estudiante. El alumnado puede
experimentar situaciones sociales y emocionales a través del juego
motor. Asimismo, los juegos pueden ser herramientas eficaces para
fomentar el aprendizaje emocional, aprendiendo a identificar y regular
las propias emociones. Así, el objetivo principal de esta investigación fue
describir la vivencia emocional del alumnado de tercer ciclo de Educación
Primaria durante el juego de balón torre en general y en función del
género. Para ello, 193 alumnos de entre 10 y 12 años de dos centros
escolares del País Vasco, 86 chicas y 107 chicos, jugaron al balón torre
durante diez minutos. Las emociones sentidas durante el juego fueron
valoradas a través de la versión traducida al euskera de la escala Games
and Emotions Scale for Children (GES-C). Si atendemos a los resultados, la
felicidad y la alegría fueron las emociones más frecuentemente
experimentadas con mayor intensidad, no se encontraron diferencias
significativas en la vivencia emocional entre chicos y chicas y los
alumnos de ambos géneros coinciden en que sintieron más intensamente
las emociones positivas. De cara a promover una Educación Física
moderna e integral, el profesorado de este ámbito debería otorgar a los
juegos el espacio que se merecen, al tiempo que toma conciencia de su
importancia. A través de sus características, de su lógica interna y de su
red de comunicación motriz, es posible trabajar y analizar los diferentes
tipos de vivencias, emociones y relaciones, así como las posibles
diferencias de género presentes en nuestras escuelas. | |
dc.description.abstract | [ENG] Physical Education is a fundamental discipline in the formation and
integral development of any child. Students can experience social and
emotional situations when playing games. Likewise, games can be
effective pedagogical tools to promote emotional learning, learning to
identify and control one's own emotions. Thus, the main objective of this
research was to describe the emotional experience ofthird cycle students
of Primary Education during the game ofthe ball tower in general and in
terms of gender. To this end, 193 pupils aged between 10 and 12 from two
schools in the Basque Country, 86 girls and 10'1 boys, played tower ball for
ten minutes. The emotions felt during the game were assessed using the
Games and Emotions Scale Eor Children (GES-C) translated into Basque. If
we look at the results, happiness and joy were the most intensely
experienced emotions more frequently, no considerable differences were
found in the emotional experience between boys and girls, and pupils of
both genders agreed that they felt positive emotions more intensely. In
order to achieve a modem and comprehensive Physical Education,
teachers should give the deserved space to games and at the sam.e time
become aware of their importance. Through their characteristics, their
internallogic and their motor communication network, it is possible to
work on and analyse the different types of experiences, emotions and
relationships, as well as possible gender differences in our schools. | |
dc.language.iso | eus | es_ES |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | lehen hezkuntza | es_ES |
dc.subject | heziketa fisikoa | |
dc.subject | joko-jolas tradizionalak | |
dc.subject | emozioak | |
dc.subject | generoa | |
dc.subject | primary education | |
dc.subject | physical education | |
dc.subject | traditional motor games | |
dc.subject | emotions | |
dc.subject | gender | |
dc.title | Duelu kolektiboek lehen hezkuntzako ikasleengan sortzen dituzten bizipen emozionalak: baloi dorrea | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |
dc.date.updated | 2023-06-19T06:39:18Z | |
dc.language.rfc3066 | es | |
dc.rights.holder | © 2023, el autor | |
dc.contributor.degree | Grado en Educación Primaria | es_ES |
dc.contributor.degree | Lehen Hezkuntzako Gradua | |
dc.identifier.gaurregister | 132601-957786-09 | |
dc.identifier.gaurassign | 139189-957786 | |