dc.contributor.advisor | Duque Ingunza, Ainara | |
dc.contributor.author | Amundarain Aguiriano, Eñaut | |
dc.contributor.other | E.U. MAGISTERIO -VITORIA-GASTEIZ | |
dc.contributor.other | GASTEIZKO IRAKASLEEN U.E. | |
dc.date.accessioned | 2024-05-07T17:22:23Z | |
dc.date.available | 2024-05-07T17:22:23Z | |
dc.date.issued | 2024-05-07 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10810/67685 | |
dc.description | 39 p. – Bibliogr.: p. 32-38 | |
dc.description.abstract | [EUS] Gizartea hezkuntzaren isla den bezala, hezkuntza, edo hobeto esanda gure ikasgela,
gizartearen eraginpean dago eta horregatik, kaleetan ikusten ditugun jarrera eta ohitura asko
gure ikastetxeetan agertzen dira. Gaur egun, jarduera fisikoarekin eta kirolarekin lotutako
genero-estereotipo tradizionalek bere horretan diraute Lehen eta Bigarren Hezkuntzako
ikasleengan. Gorputz Hezkuntzan irakasten diren edukien artean, generoaren kultura-karga
handia dakarten jarduerak daude, eta oraindik ere gizonezkoen eta emakumezkoen
gorputzaren ikuspegi bitarrari eusten zaio. Gaia honetan bete-betean murgiltzeko, alde
batetik, Lehen Hezkuntzako Aldaialde eskolako ikasleentzat inkesta bat prestatu dut; eta
beste aldetik, Domusa Teknikako emakume profesional batekin elkarrizketa bat eraman dut
aurrera. Bi ikerketa hauek egungo errealitatea islatu dute, izan ere, oraindik genero
desberdintasunak jarraitzen dutela ikusi da eta tamalez, genero-estereotipo batzuk baieztatu
dira. Umeen artean, neskek jarduera fisiko gutxiago egiten dute eta erreferenteen galera
aipagarria da; alderdi honetan, Gorputz Hezkuntzak eta orokorrean eskolak duen
erantzukizuna nabarmendu beharrekoa da, erreferenteak eskolara eramanez edota
neskengan eragin positiboa izan dezaken ikuspegi holistikoa aurrera eramanez laguntza
handia izan baitaiteke. Bestalde, emakume profesionalek jasotzen duten laguntza oraindik
ere eskaka dela ikusi da, baina alderdi profesionalean joera nahiko positiboa dela
ondorioztatu daiteke. Genero-berdintasuna kirolean gertuago dago, baina oraindik lan asko
dago egiteko eta egungo gazteak etorkizuna, hortaz emakumeen egoera haien esku dagoela
esan daiteke eta guri irakatsi diguten bezala, haiei lehiatzen irakatsi behar diegu. | |
dc.description.abstract | [ES] Así como la sociedad es reflejo de la educación, la educación, o mejor dicho, nuestra clase,
está influida por la sociedad y por eso muchas de las actitudes y costumbres que vemos en
las calles aparecen en nuestros colegios. En la actualidad, los estereotipos tradicionales de
género relacionados con la actividad física y el deporte persisten en el alumnado de Primaria
y Secundaria. Entre los contenidos que se imparten en Educación Física se encuentran las
actividades que suponen una gran carga cultural del género y se sigue manteniendo una
visión binaria del cuerpo masculino y femenino. Para centrarme de lleno en este tema, por
un lado, he preparado una encuesta para el alumnado de la escuela Aldaialde de Primaria; y
por otro lado, he llevado a cabo una entrevista con una mujer profesional de la Técnica
Domusa. Estos dos estudios han reflejado la realidad actual, ya que se ha constatado que
todavía persisten las desigualdades de género y lamentablemente se han confirmado
algunos estereotipos de género. Entre los niños, las niñas realizan menos actividad física y
la pérdida de referentes es destacable, destacando en este aspecto la responsabilidad de la
Educación Física y de la escuela en general, ya que puede ser una gran ayuda llevando a la
escuela referentes o llevando adelante una visión holística que puede tener un impacto
positivo en las niñas. Por otro lado, se observa que el apoyo que reciben las mujeres
profesionales sigue siendo solicitado, pero en el aspecto profesional se puede concluir que
la tendencia es bastante positiva. La igualdad de género en el deporte está más cerca, pero
todavía queda mucho trabajo por hacer y los jóvenes de hoy en día el futuro, por lo que se
puede decir que la situación de las mujeres está en sus manos y como nos han enseñado a
nosotras, tenemos que enseñarles a luchar | |
dc.description.abstract | [ENG] Just as society is a reflection of education, education, or rather, our class, is influenced by
society and therefore many of the attitudes and customs we see in the streets appear in our
schools. At present, traditional gender stereotypes related to physical activity and sport
persist in primary and secondary school students. Among the contents taught in Physical
Education are activities that are culturally loaded with gender and continue to maintain a
binary view of the male and female body. In order to focus fully on this topic, on the one
hand, I have prepared a survey for the students of the Aldaialde Primary School; and on the
other hand, I have conducted an interview with a professional woman from the Domusa
Technique. These two studies have reflected the current reality, as it has been found that
gender inequalities still persist and unfortunately some gender stereotypes have been
confirmed. Among boys, girls perform less physical activity and the loss of referents is
remarkable, highlighting in this aspect the responsibility of Physical Education and the school
in general, since it can be a great help bringing referents to school or carrying forward a
holistic vision that can have a positive impact on girls. On the other hand, it is observed that
the support received by professional women is still in demand, but in the professional aspect
it can be concluded that the trend is quite positive. Gender equality in sport is closer, but
there is still a lot of work to be done and the young people of today the future, so it can be
said that the situation of women is in their hands and as we have been taught, we have to
teach them to fight. | |
dc.language.iso | eus | es_ES |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | igualdad de género | es_ES |
dc.subject | educación física | |
dc.subject | estereotipos de género | |
dc.subject | ejercicio físico | |
dc.subject | deporte | |
dc.subject | referentes deportivos | |
dc.subject | genero-berdintasuna | |
dc.subject | gorputz hezkuntza | |
dc.subject | genero-estereotipoak | |
dc.subject | jarduera fisikoa | |
dc.subject | kirola | |
dc.subject | kirolari erreferenteak | |
dc.subject | gender equality | |
dc.subject | physical education | |
dc.subject | gender stereotypes | |
dc.subject | physical exercise | |
dc.subject | sport | |
dc.subject | sporting mentor | |
dc.title | Genero ikuspegia gorputz hezkuntzan eta kirolan | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |
dc.date.updated | 2023-06-19T06:36:22Z | |
dc.language.rfc3066 | es | |
dc.rights.holder | © 2023, el autor | |
dc.contributor.degree | Grado en Educación Primaria | es_ES |
dc.contributor.degree | Lehen Hezkuntzako Gradua | |
dc.identifier.gaurregister | 132502-959129-09 | |
dc.identifier.gaurassign | 139089-959129 | |