Show simple item record

dc.contributor.advisorIngunza Duque, Ainara
dc.contributor.authorLacuesta Barrenetxea, Leire
dc.contributor.otherE.U. MAGISTERIO -VITORIA-GASTEIZ
dc.contributor.otherGASTEIZKO IRAKASLEEN U.E.
dc.date.accessioned2024-05-07T17:23:28Z
dc.date.available2024-05-07T17:23:28Z
dc.date.issued2024-05-07
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/67686
dc.description43 p. – Bibliogr.: p. 33-35
dc.description.abstract[EUS] Gradu Amaierako Lan (GrAL) honek, Lehen Hezkuntzako ikasleen artean jarduera fisikoarekiko eta kirolarekiko dituzten estereotipoei buruz egindako ikerketa bat erakusten du. Gure gizartea estereotipoz beteta dagoela argi dago, eta horrek, gure bizitzako edozein esparrutan eragina du, kirolean besteak beste. Hau da, zer kirol egin erabakitzeko orduan edota nola pentsatu edo izaterako orduan eragin handia du, gazteenen artean batez ere. Horretarako, ikerketa kualitatibo bat egin da Bizkaiako Ikastolen Elkarteko zentro bateko Lehen Hezkuntzako ikasleen artean, 1. mailatik 6.mailako ikasleen artean, hain zuzen. Horrela, 22 galderez osatutako galdetegi bat pasatu da ikasleen artean, kirolari buruz dituzten estereotipoak, iritziak eta pertzepzioak jaso, ezagutu eta aztertu ahal izateko. Horrela, Lehen Hezkuntzako ikasleek kirolarekiko estereotipoen pertzepzioan dituzten desberdintasunak aztertu dira generoaren arabera eta mailaren arabera. Emaitzei erreparatuz, ikusi da poliki-poliki gure gizartea aldatzen doala, eta horrek, Lehen Hezkuntzako ikasleen artean iritzi estereotipatuak oso gutxi direla eta urteekin gutxitzen joan direla erakusten digu. Hala ere, aurrerapauso handiak eman diren arren, oraindik estereotipo eta aurreiritzi hauek barneratuta ditugula ikusi da, izan ere, estereotipo hauek mantentzen jarraitzen dituzten hainbat eta hainbat faktore daude, txikiengan asko eragiten eta baldintzatzen dituztenak, hain zuzen ere. Hori dela eta, MullenLowe London taldeak eskola batean egindako proiektu batean oinarritu naiz nire proposamena egiteko. Dinamika desberdinak proposatu dira non hauen helburu nagusia, Lehen Hezkuntzako haurrek kirol-esparruan emakumeenganako izan ditzaketen genero-estereotipoak aztertzea izan da, ondoren, egoerari buelta bat emateko.es_ES
dc.description.abstract[ES] Este Trabajo de Fin de Grado (TFG) muestra un estudio realizado entre el alumnado de Primaria sobre sus estereotipos relacionados con la actividad física y el deporte. Está claro que nuestra sociedad está llena de estereotipos, y eso influye en cualquier ámbito de nuestra vida, como el deporte. Así, esto influye a la hora de decidir qué deporte hacer, cómo pensar o ser, sobre todo entre los más jóvenes. Para ello se ha realizado un estudio cualitativo entre el alumnado de Primaria de un centro de Ikastolen Elkartea de Bizkaia de 1º a 6º curso de Educación Primaria. Así, se ha pasado un cuestionario de 22 preguntas entre el alumnado para recoger, conocer y analizar sus estereotipos, opiniones y percepciones sobre el deporte. Así, se han analizado las diferencias en la percepción de estereotipos del deporte por parte del alumnado de Primaria en función del género y del curso. Los resultados muestran que nuestra sociedad va cambiando poco a poco, lo que hace que las opiniones estereotipadas sean muy escasas entre el alumnado de Primaria y que hayan ido disminuyendo con los años. Sin embargo, a pesar de los avances que se han dado, se observa que todavía tenemos interiorizados estos estereotipos y prejuicios, ya que existen una serie de factores que los siguen manteniendo y que influyen y condicionan mucho a los más pequeños. Por eso, me he basado en un proyecto de MullenLowe London hecho en una escuela para hacer una propuesta. El objetivo principal de estas propuestas ha sido analizar los estereotipos de género existentes de los niños y niñas de Primaria sobre las mujeres en el ámbito deportivo, para así después darle la vuelta a la situación.
dc.description.abstract[ENG] This Final Degree Project (TFG) shows a study carried out among Primary School students on their stereotypes related to physical activity and sport. It goes without saying that our society is full of stereotypes, and this influences any area of our lives, such as sport. Thus, this influences when it comes to deciding what sport to do, how to think or be, especially among young people. For this purpose, a qualitative study was carried out among primary school pupils at an Ikastolen Elkartea school in Bizkaia from 1st to 6th year of primary education. A 22-question questionnaire was passed among the pupils to collect, find out about and analyse their stereotypes, opinions and perceptions of sport. Thus, the differences in the perception of stereotypes of sport by Primary School pupils according to gender and year were analysed. The results show that our society is changing little by little, which means that stereotypical opinions are very rare among primary school pupils and have been decreasing over the years. However, despite the progress that has been made, it can be seen that we still have these stereotypes and prejudices internalised, as there are a series of factors that continue to maintain them and that influence and condition children to a great extent. For this reason, I have based my proposal on a MullenLowe London project carried out in a school. The main objective of these proposals was to analyse the existing gender stereotypes of primary school boys and girls about women in the field of sport, in order to turn the situation around
dc.language.isoeuses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectgenero-estereotipoakes_ES
dc.subjectlehen hezkuntza
dc.subjectaurreiritziak
dc.subjectkirola
dc.subjectgeneroa
dc.subjectkirol-erreferenteak
dc.subjectgizartea
dc.subjectestereotipos de género
dc.subjecteducación primaria
dc.subjectprejuicios
dc.subjectdeporte
dc.subjectgénero
dc.subjectreferentes deportivos
dc.subjectsociedad
dc.subjectgenders stereotypes
dc.subjectprimary educaction
dc.subjectprejudices
dc.subjectsport
dc.subjectgender
dc.subjectsport references
dc.subjectsociety
dc.titleGenero-estereotipoak Lehen Hezkuntzan kirolari dagokionezes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.date.updated2023-06-19T07:34:36Z
dc.language.rfc3066es
dc.rights.holder© 2023, la autora
dc.contributor.degreeGrado en Educación Primariaes_ES
dc.contributor.degreeLehen Hezkuntzako Gradua
dc.identifier.gaurregister132422-962128-09
dc.identifier.gaurassign139088-962128


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record