dc.contributor.advisor | Duque Ingunza, Ainara | |
dc.contributor.author | Arruti Iparragirre, Mikel | |
dc.contributor.other | E.U. MAGISTERIO -VITORIA-GASTEIZ | |
dc.contributor.other | GASTEIZKO IRAKASLEEN U.E. | |
dc.date.accessioned | 2024-05-07T17:35:31Z | |
dc.date.available | 2024-05-07T17:35:31Z | |
dc.date.issued | 2024-05-07 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10810/67698 | |
dc.description | 62 p. – Bibliogr.: p. 39-43 | |
dc.description.abstract | [EUS] Ikasleek astean ordu asko pasatzen dituzte eskolan eta horregatik oso garrantzitsua da
eskolako espazio guztiak koherentziaz eta eskolako proiektua kontuan hartuta antolatzea.
Ikasleentzako oso garrantzitsua den espazio bat patioa da, bertan modu askeago batean
aritzeko, gainontzeko ikasleekin modu libreago batean sozializatzeko eta haien mundua
esploratzen jarraitzeko aukera aparta dute. Gainera, jolas-orduak alderdi akademiko eta
kognitiboan onura handiak ekartzen ditu ikasleentzat ere. Ikerketa desberdinek diote,
naturarekin erlazioa duten patioek onura asko sortzen dituztela ikasleengan eta jolas-orduak
are eta onuragarriagoak bilakatzen dituztela ikasleentzako. Hala eta guztiz ere, eskola
gehienetan patioak oso tradizionalak dira eta kirol azpiegiturekin osatutako zementuzko
zoladurak izan ohi dira.
Ibai Ikastolan honen adibide garbi bat aurki dezakegu. Patioak zementuzko zoladuraz
osaturik daude eta hauen gehiengoak futbolera eta saskibaloira jolasteko daude pentsatuak.
Gainera, Ibai Ikastola mendixka batean kokatuta dagoen arren ikasleak ingurune naturaletik
urruntzen ditu. Horretaz gain, Ibai Ikastolak sistema berezi bat erabiltzen du
jolas-orduetarako; astelehen, asteazken eta ostiraletan ezin da baloia erabili, asteartean
futbolera jolasteko eguna dute eta ostegunean baloira jolasteko eguna baina futbola ez den
jolas batean aritzeko.
Ibai Ikastolako patioaren eta jolas-orduaren analisia egiteko bi instrumentu nagusi
erabili dira; ikasleekin banan-banan egin den elkarrizketa bat eta jolas-orduan zehar egin
diren behaketa batzuen bitartez, erregistro orri batean jaso direnak. Guzti hau aztertu
ondoren, esan dezakegu Ibai Ikastolako patioak tradizionalegiak direla eta berrikuntza bat
behar dutela, ikasleak ingurune naturalera gerturatuz. Gainea, Ibai Ikastolak erabiltzen duen
sistemak ez ditu onurarik ekartzen eta ikasleak modu askeago batean ibili beharko lukete | |
dc.description.abstract | [ES] Los alumnos pasan muchas horas a la semana en la escuela y, por eso, es muy
importante organizar todos los espacios escolares con coherencia y teniendo en cuenta el
proyecto escolar. Un espacio muy importante para el alumnado es el patio, donde tienen la
oportunidad de actuar de una manera más libre, socializar de una manera más natural con el
resto del alumnado y seguir explorando su mundo. Además, el recreo aporta importantes
beneficios académicos y cognitivos también para el alumnado. Diferentes estudios señalan
que los patios relacionados con la naturaleza generan muchos beneficios en el alumnado y
hacen que el recreo sea aún más beneficio para el alumnado. A pesar de ello, en la mayoría de
las escuelas los patios son muy tradicionales y suelen ser pavimentos de cemento con
infraestructuras deportivas.
En Ibai Ikastola podemos encontrar un claro ejemplo de ello. Los patios están
formados por pavimentos de cemento y la mayoría de ellos están pensados para jugar al
fútbol y al baloncesto. Además, aunque Ibai Ikastola esté situada en una colina, alejan a los
alumnos del entorno natural. Por otro lado, Ibai Ikastola utiliza un sistema especial para las
horas de recreo; los lunes, miércoles y viernes no se puede usar el balón, el martes es el día
para jugar al fútbol y el jueves se permite a los alumnos utilizar el balón para un juego que
no sea el fútbol.
Para el análisis del patio y el recreo de Ibai Ikastola se han utilizado dos instrumentos
principales; entrevistas individualizadas con los alumnos y una serie de observaciones
realizadas durante el recreo que se han recogido en una hoja de registro. Tras analizar todo
esto, podemos decir que los patios de Ibai Ikastola son demasiado tradicionales y necesitan
una renovación, acercando al alumnado al entorno natural. Además, el sistema que utiliza
Ibai Ikastola no aporta beneficios y los alumnos deberían tener una mayor libertad. | |
dc.description.abstract | [ENG] Students spend many hours a week at school and that is why it is very important to
organize all school spaces coherently and taking the school project into account. The
playground is a very important space within the school area. Here, students have the
opportunity to act in a freer way, socialize in a more natural way with the rest of the students
and continue exploring their world. In addition, recess provides important academic and
cognitive benefits for students. Different studies indicate that nature-related playgrounds
generate many benefits and make recess even more beneficial for students. In spite of this, in
most schools the playgrounds are very traditional and are usually cement pavements with
sports infrastructures.
In Ibai Ikastola we can find a clear example of this. The playgrounds are made of
cement pavements and most of them are designed to play soccer and basketball. In addition,
although Ibai Ikastola is located on a hill, they take the students away from the natural
environment. On the other hand, Ibai Ikastola uses a special system for recess hours; on
Mondays, Wednesdays and Fridays balls cannot be used in the playground, on Tuesday
students play soccer and on Thursday students are allowed to use a ball to play a game other
than soccer.
For the analysis of the playground and recess at Ibai Ikastola, two main instruments
have been used; individualized interviews with the students and a series of observations made
during recess that have been collected in a record sheet. After analyzing all this data, it can be
said that the Ibai Ikastola playgrounds are too traditional and need a renovation, bringing the
students closer to the natural environment. In addition, the system used by Ibai Ikastola does
not bring benefits and students should have more freedom | |
dc.language.iso | eus | es_ES |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | patioa | |
dc.subject | jolas-ordua | |
dc.subject | natura | |
dc.subject | jolasa | |
dc.subject | askatasuna | |
dc.subject | patio | |
dc.subject | recreo | |
dc.subject | naturaleza | |
dc.subject | juego | |
dc.subject | libertad | |
dc.subject | playground | |
dc.subject | recreation | |
dc.subject | nature | |
dc.subject | play | |
dc.subject | freedom | |
dc.title | Ibai Ikastolako patioaren eta jolas-orduan gertatzen denaren analisia | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |
dc.date.updated | 2023-06-19T06:39:18Z | |
dc.language.rfc3066 | es | |
dc.rights.holder | © 2023, el autor | |
dc.contributor.degree | Grado en Educación Primaria | es_ES |
dc.contributor.degree | Lehen Hezkuntzako Gradua | |
dc.identifier.gaurregister | 132630-874507-09 | |
dc.identifier.gaurassign | 139086-874507 | |