Show simple item record

dc.contributor.advisorDuque Ingunza, Ainara
dc.contributor.authorArruti Iparragirre, Mikel
dc.contributor.otherE.U. MAGISTERIO -VITORIA-GASTEIZ
dc.contributor.otherGASTEIZKO IRAKASLEEN U.E.
dc.date.accessioned2024-05-07T17:35:31Z
dc.date.available2024-05-07T17:35:31Z
dc.date.issued2024-05-07
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/67698
dc.description62 p. – Bibliogr.: p. 39-43
dc.description.abstract[EUS] Ikasleek astean ordu asko pasatzen dituzte eskolan eta horregatik oso garrantzitsua da eskolako espazio guztiak koherentziaz eta eskolako proiektua kontuan hartuta antolatzea. Ikasleentzako oso garrantzitsua den espazio bat patioa da, bertan modu askeago batean aritzeko, gainontzeko ikasleekin modu libreago batean sozializatzeko eta haien mundua esploratzen jarraitzeko aukera aparta dute. Gainera, jolas-orduak alderdi akademiko eta kognitiboan onura handiak ekartzen ditu ikasleentzat ere. Ikerketa desberdinek diote, naturarekin erlazioa duten patioek onura asko sortzen dituztela ikasleengan eta jolas-orduak are eta onuragarriagoak bilakatzen dituztela ikasleentzako. Hala eta guztiz ere, eskola gehienetan patioak oso tradizionalak dira eta kirol azpiegiturekin osatutako zementuzko zoladurak izan ohi dira. Ibai Ikastolan honen adibide garbi bat aurki dezakegu. Patioak zementuzko zoladuraz osaturik daude eta hauen gehiengoak futbolera eta saskibaloira jolasteko daude pentsatuak. Gainera, Ibai Ikastola mendixka batean kokatuta dagoen arren ikasleak ingurune naturaletik urruntzen ditu. Horretaz gain, Ibai Ikastolak sistema berezi bat erabiltzen du jolas-orduetarako; astelehen, asteazken eta ostiraletan ezin da baloia erabili, asteartean futbolera jolasteko eguna dute eta ostegunean baloira jolasteko eguna baina futbola ez den jolas batean aritzeko. Ibai Ikastolako patioaren eta jolas-orduaren analisia egiteko bi instrumentu nagusi erabili dira; ikasleekin banan-banan egin den elkarrizketa bat eta jolas-orduan zehar egin diren behaketa batzuen bitartez, erregistro orri batean jaso direnak. Guzti hau aztertu ondoren, esan dezakegu Ibai Ikastolako patioak tradizionalegiak direla eta berrikuntza bat behar dutela, ikasleak ingurune naturalera gerturatuz. Gainea, Ibai Ikastolak erabiltzen duen sistemak ez ditu onurarik ekartzen eta ikasleak modu askeago batean ibili beharko lukete
dc.description.abstract[ES] Los alumnos pasan muchas horas a la semana en la escuela y, por eso, es muy importante organizar todos los espacios escolares con coherencia y teniendo en cuenta el proyecto escolar. Un espacio muy importante para el alumnado es el patio, donde tienen la oportunidad de actuar de una manera más libre, socializar de una manera más natural con el resto del alumnado y seguir explorando su mundo. Además, el recreo aporta importantes beneficios académicos y cognitivos también para el alumnado. Diferentes estudios señalan que los patios relacionados con la naturaleza generan muchos beneficios en el alumnado y hacen que el recreo sea aún más beneficio para el alumnado. A pesar de ello, en la mayoría de las escuelas los patios son muy tradicionales y suelen ser pavimentos de cemento con infraestructuras deportivas. En Ibai Ikastola podemos encontrar un claro ejemplo de ello. Los patios están formados por pavimentos de cemento y la mayoría de ellos están pensados para jugar al fútbol y al baloncesto. Además, aunque Ibai Ikastola esté situada en una colina, alejan a los alumnos del entorno natural. Por otro lado, Ibai Ikastola utiliza un sistema especial para las horas de recreo; los lunes, miércoles y viernes no se puede usar el balón, el martes es el día para jugar al fútbol y el jueves se permite a los alumnos utilizar el balón para un juego que no sea el fútbol. Para el análisis del patio y el recreo de Ibai Ikastola se han utilizado dos instrumentos principales; entrevistas individualizadas con los alumnos y una serie de observaciones realizadas durante el recreo que se han recogido en una hoja de registro. Tras analizar todo esto, podemos decir que los patios de Ibai Ikastola son demasiado tradicionales y necesitan una renovación, acercando al alumnado al entorno natural. Además, el sistema que utiliza Ibai Ikastola no aporta beneficios y los alumnos deberían tener una mayor libertad.
dc.description.abstract[ENG] Students spend many hours a week at school and that is why it is very important to organize all school spaces coherently and taking the school project into account. The playground is a very important space within the school area. Here, students have the opportunity to act in a freer way, socialize in a more natural way with the rest of the students and continue exploring their world. In addition, recess provides important academic and cognitive benefits for students. Different studies indicate that nature-related playgrounds generate many benefits and make recess even more beneficial for students. In spite of this, in most schools the playgrounds are very traditional and are usually cement pavements with sports infrastructures. In Ibai Ikastola we can find a clear example of this. The playgrounds are made of cement pavements and most of them are designed to play soccer and basketball. In addition, although Ibai Ikastola is located on a hill, they take the students away from the natural environment. On the other hand, Ibai Ikastola uses a special system for recess hours; on Mondays, Wednesdays and Fridays balls cannot be used in the playground, on Tuesday students play soccer and on Thursday students are allowed to use a ball to play a game other than soccer. For the analysis of the playground and recess at Ibai Ikastola, two main instruments have been used; individualized interviews with the students and a series of observations made during recess that have been collected in a record sheet. After analyzing all this data, it can be said that the Ibai Ikastola playgrounds are too traditional and need a renovation, bringing the students closer to the natural environment. In addition, the system used by Ibai Ikastola does not bring benefits and students should have more freedom
dc.language.isoeuses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectpatioa
dc.subjectjolas-ordua
dc.subjectnatura
dc.subjectjolasa
dc.subjectaskatasuna
dc.subjectpatio
dc.subjectrecreo
dc.subjectnaturaleza
dc.subjectjuego
dc.subjectlibertad
dc.subjectplayground
dc.subjectrecreation
dc.subjectnature
dc.subjectplay
dc.subjectfreedom
dc.titleIbai Ikastolako patioaren eta jolas-orduan gertatzen denaren analisiaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.date.updated2023-06-19T06:39:18Z
dc.language.rfc3066es
dc.rights.holder© 2023, el autor
dc.contributor.degreeGrado en Educación Primariaes_ES
dc.contributor.degreeLehen Hezkuntzako Gradua
dc.identifier.gaurregister132630-874507-09
dc.identifier.gaurassign139086-874507


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record