Show simple item record

dc.contributor.advisorEguskiza Sánchez, Naia ORCID
dc.contributor.authorGüemes Miner, Maddi
dc.contributor.otherF. EDUCACION - BILBAO
dc.contributor.otherBILBOKO HEZKUNTZA F.
dc.date.accessioned2024-05-08T16:08:49Z
dc.date.available2024-05-08T16:08:49Z
dc.date.issued2024-05-08
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/67766
dc.description.abstract[EU] Irakurketak irakurlearen eta testuaren arteko interakzioa dakar, eta ez da soilik kognitiboa, fisikoa ere bada, hau da, testua bera ez ezik, bere euskarri teknologikoarekin ere lotzen gara. Horregatik, inprimatutako irakurketarekin ezartzen dugun elkarreragina eta formatu digitalarekin ezartzen duguna oso desberdinak izan daitezke. Horrenbestez, lan honen helburu nagusia da Lehen Hezkuntzako 3. zikloko ikasleen irakurriaren ulermenean irakurgaiaren euskarriak (paperak eta pantailak) duen eragina aztertzea. Horretarako, Lehen Hezkuntzako hirugarren zikloko 89 ikaslek “Irakurriaren Ulermenaren Ebaluaketa” (IUE) test balidatutako bi galdetegi erantzun dituzte, bata paperean eta bestea pantailan eta bien arteko aldeak aztertu dira irakurriaren ulermenari dagokionez. Ondorio nagusi moduan esan daiteke tendentzia dela paperean hobeto ulertzea pantailan baino.es_ES
dc.description.abstract[ES] La lectura implica una interacción entre el lector y el texto, que no sólo es cognitivo, sino también físico, es decir, nos asociamos no sólo al texto en sí, sino también a su soporte tecnológico. Por eso, la interacción que establecemos con la lectura impresa puede ser muy diferente a la que establecemos con el formato digital. Por tanto, el objetivo principal de este trabajo es analizar la influencia del soporte de la lectura (papel y pantalla) en la comprensión lectora del alumnado de 3º ciclo de Educación Primaria. Para ello, 89 alumnos y alumnas del tercer ciclo de Educación Primaria han respondido a dos cuestionarios del test validado de Evaluación de la Comprensión Lectora (ECL), uno en papel y otro en pantalla, y se han analizado las diferencias entre ambos en cuanto a comprensión lectora. Como conclusión principal se puede decir que la tendencia es entender mejor sobre el papel que sobre la pantalla.es_ES
dc.description.abstract[EN] Reading involves an interaction between the reader and the text, and it's not only cognitive, it's also physical, that is, we relate not only to the text itself, but also to its technological support. So the interaction we establish with the printed reading can be very different from the digital format. The main purpose of this work, therefore, is to examine the influence of the support (paper and screen) on the reading comprehension of the third cycle of primary school students. To this end, 89 third-cycle primary school students have answered two validated Reading Comprehension Assessment (RCA) questionnaires, one on paper and one on screen, and the differences in reading comprehension have been analysed. The main conclusion can be said to be that the trend is to understand it better on paper than on screen.es_ES
dc.language.isoeuses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
dc.subjectirakurketaes_ES
dc.subjectulermenaes_ES
dc.subjectpantailakes_ES
dc.subjectLehen Hezkuntzaes_ES
dc.subjectikaskuntzaes_ES
dc.subjectlecturaes_ES
dc.subjectcomprensiónes_ES
dc.subjectpantallases_ES
dc.subjectEducación Primariaes_ES
dc.subjectaprendizajees_ES
dc.subjectreadinges_ES
dc.subjectcomprehensiones_ES
dc.subjectscreenses_ES
dc.subjectPrimary Educactiones_ES
dc.subjectlearninges_ES
dc.titleLehen Hezkuntzako 3. zikloko ikasleen irakurriaren ulermenean irakurgaiaren euskarriak duen eraginaren azterketaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.date.updated2023-06-05T10:15:37Z
dc.language.rfc3066es
dc.rights.holderAtribución (cc by)
dc.contributor.degreeGrado en Educación Primaria;;Lehen Hezkuntzako Graduaes_ES
dc.identifier.gaurregister131319-957600-09
dc.identifier.gaurassign134763-957600


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución (cc by)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución (cc by)