Mindfulness-en oinarritutako esku-hartze proposamen bat aplikatzea, Lehen Hezkuntzako ikasleen arreta-gaitasuna areagotzeko
Date
2024-05-08Author
Aurrekoetxea Carrera, Leire
Metadata
Show full item recordAbstract
[EU] Lan honen helburu nagusia mindfulness teknikan oinarritutako esku-hartze proposamen baten bidez, ikasleen arreta-ahalmenean hobekuntza lortu daitekeen egiaztatzea da, zeren eta gaur egungo ikasle askok zailtasunak erakusten dituzte gaitasun horretan, eskolan errendimendu ona izateko ezinbestekoa delarik. Helburu hori lortzeko, lehenik eta behin, mindfulness kontzeptuari, haren onurei eta hezkuntza-esparruan duen aplikazioari buruzko azterketa bibliografikoa egin zen. Ondoren, bildutako informazioa kontuan hartuta, Lehen Hezkuntzako laugarren mailako gela baterako esku-hartze proposamena diseinatu zen. Ikasleen arreta-profilari dagokionez izandako bilakaera egiaztatzeko, diseinatutako proposamenaren zati bat aplikatu aurretik eta ondoren baliozkotutako AURPEGIAK-B testa erabili zen. Oro har, ikasle gehienen arreta hobetu da, nahiz eta aldaketa ez den oso esanguratsua izan. [ES] El objetivo principal de este trabajo es comprobar si se puede conseguir una mejora en la capacidad de atención de los alumnos y alumnas a través de una propuesta de intervención basada en la técnica de mindfulness, ya que muchos alumnos y alumnas actuales muestran dificultades en esta capacidad, imprescindible para un buen rendimiento escolar. Para conseguir ese objetivo, en primer lugar, se realizó una revisión bibliográfica sobre el concepto del mindfulness, sus beneficios y su aplicación en el ámbito educativo. Después, teniendo en cuenta la información obtenida, se diseñó una propuesta de intervención para un aula de cuarto curso de Educación Primaria. Para comprobar la evolución en cuanto al perfil atencional del alumnado, se empleó el test validado CARAS-R antes y después de aplicar parte de la intervención diseñada. En general, se ha mejorado la atención de la mayoría del alumnado, aunque el cambio no ha sido muy significativo. [EN] The main objective of this work is to check whether it is possible to achieve an improvement in the attention capacity of students through an intervention proposal based on the mindfulness technique, since many current pupils show difficulties in this capacity, which is essential for good school performance. To reach this objective, first of all, a bibliographical review was carried out on the concept of mindfulness, its benefits and its application in the educational field. Then, taking into account the information obtained, an intervention proposal was designed for a fourth year Primary School classroom. To check the evolution of the students' attentional profile, the validated CARAS-R test was used before and after applying part of the intervention designed. In general, the attention of most pupils has improved, although the change has not been very significant.