The Body of Influencers: From Intimate Communication to Character Creation
View/ Open
Date
2024Author
Michalak, Charlotte
Galli, David
Metadata
Show full item record
Zer 29(57) : 87-104 (2024)
Abstract
This article analyzes how influenced persons can become influencers themselves by presenting their bodies on social media. Two hypotheses are discussed: in the first case, influenced persons engage themselves in intimate communication process, while in the second case, they create a digital character. The qualitative methodology is based on the voices of a sample of adolescents (15-25), and the results show that neither intimate communication nor persona creation are articulated goals by the influenced persons when sharing images of their bodies. Other avenues are therefore proposed to know how influencers build digital character, such as technological standards or cultural.; Este artículo analiza cómo las personas influenciadas pueden convertirse en influencers al presentar sus cuerpos en las redes sociales. Se discuten dos hipótesis: en el primer caso, las personas influenciadas participan en el proceso de comunicación íntima, mientras que en el segundo caso, crean un personaje digital. La metodología cualitativa se basa en una muestra de adolescentes (15-25), y los resultados han puesto de manifiesto que ni la comunicación íntima ni la creación de un personaje son objetivos por las personas influenciadas. Se proponen entonces otras vías para conocer cómo los influencers construyen el personaje digital, como estándares tecnológicos o culturales.