Show simple item record

dc.contributor.authorLázaro Ibarrola, Amparo
dc.contributor.authorHidalgo Gordo, María Ángeles ORCID
dc.date.accessioned2015-06-12T11:51:46Z
dc.date.available2015-06-12T11:51:46Z
dc.date.issued2015-01
dc.identifier.citationPorta Linguarum 23 : 25-40 (2015)es
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/15272
dc.description.abstract[EN] Teaching vocabulary in semantically related sets is common practice among EFL teachers. The present study tests the effectiveness of this method by comparing it to the alternative technique: presenting vocabulary in an unrelated way. In the study two intact classes of Spanish learners of English in high-school were presented with a set of unrelated and related words and were then asked to complete a post-test to measure the impact of both techniques on learning. The results indicate that, while both techniques successfully help the learners to acquire new words, presenting words in unrelated sets seems to be more effective.es
dc.description.abstract[ES] La enseñanza de vocabulario agrupado en campos semánticos es práctica habitual en el aula de inglés como lengua extranjera. En este estudio se compara esta técnica con su contraria, la presentación de vocabulario no relacionado, con dos grupos de alumnos de un instituto. Tras presentar las palabras con ambas técnicas los alumnos completaron un post-test. Los resultados muestran la efectividad de ambas técnicas pero con una ligera ventaja para la enseñanza de vocabulario no relacionado semánticamente.es
dc.language.isoenges
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.subjectvocabularyes
dc.subjectEFLes
dc.subjectsemantically related setses
dc.subjectsemantically unrelated setses
dc.subjectvocabularioes
dc.subjectinglés como lengua extranjeraes
dc.subjectpalabras de un mismo campo semánticoes
dc.subjectpalabras de distinto campo semánticoes
dc.titleShould EFL Teachers Present Vocabulary in Semantically Related Sets?es
dc.title.alternative¿Deberían los profesores de inglés como lengua extranjera presentar el vocabulario agrupado en campos semánticos?es
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.relation.publisherversionhttp://www.ugr.es/~portalin/articulos/articles-index.htmes
dc.relation.publisherversionhttp://www.ugr.es/~portalin/articulos/PL_numero23/2%20%20Amparo%20Lazaro.pdfes
dc.departamentoesFilología Inglesa y Alemana y Traducción e Interpretaciónes_ES
dc.departamentoeuIngeles eta Aleman Filologia eta Itzulpengintza eta Interpretazioaes_ES
dc.subject.categoriaEDUCATION AND EDUCATIONAL RESEARCH
dc.subject.categoriaLINGUISTICS
dc.subject.categoriaLANGUAGE AND LINGUISTICS


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record