Inklusioa eskolan: urritasunarekiko jarrerak Heziketa Fisikoko klaseetan
Laburpena
[EUS] Ikerlan honen bidez Lehen Hezkuntzako ikasleen jarrerak urritasun fisikoarekiko aztertu nahi dira. Kontuan izango da urritasun fisikoa duen ikaskidea izatearen edo ez izatearen eta urritasun motaren eragina. Horretarako, hezkuntza premia bereziak (HPB) dituzten ikasleen inklusioaren egoera eta curriculumak, Gorputz Hezkuntzako alorrean,
urritasunak dituzten ikasleen inguruan zehazten duena aztertu da. Ikerketarako,
Children's Attitudes Toward Integrated Physical Education-Revised (CAIPE-R)
galdetegia pasatu zaie bi eskolatako maila bereko eta gela desberdinetako ikasleei.
Lortutako emaitzek HPB ikasleen eta horien ikaskideen errealitatea aurkezten dute,
nabarmenduz gizarteak estali nahi duen benetako egoera. [ES] Este trabajo de investigación pretende mostrar la actitud hacia la discapacidad física en
alumnos de Educación Primaria. Tendremos en cuenta la influencia de tener un
compañero en el aula con discapacidad física y el grado de lesión que este padece. Para
ello, se ha investigado la situación de la inclusión de alumnos con necesidades
educativas especiales (NEE) y lo que el curriculum determina sobre alumnos con
discapacidad en Educación Física. Para este estudio, se les ha pasado el cuestionario
Children's Attitudes Toward Integrated Physical Education-Revised (CAIPE-R) a
alumnos de distintas clases de un mismo curso de dos colegios. Los resultados
obtenidos reflejan la realidad de los alumnos con NEE y de sus compañeros de clase,
dejando en evidencia un escenario real que la sociedad pretende enmascarar. [EN] This research work tries to reflect the attitude towards the motor disability Primary
Education students´ have. We will take into account the influence of having a classmate
with a motor disability and its grade. For that, it has investigated both the inclusion
situation students with special educational needs (SEN) have and what the
curriculum states regarding to motor disability students in Physical Education field. For
the study, Children's Attitudes Toward Integrated Physical Education-Revised (CAIPER)
questionnaire has handed to children from different groups and same school year in
two schools. The results obtained show the reality of students with SEN and his/her
classmates, revealing a real situation the society tries to hide.