Irudiekin solasean: edukomunikazioa Lehen Hezkuntzan pentsamendu kritikoa garatzeko
View/ Open
Date
2019-02-28Author
Irazabal Ormaza, Paul
Metadata
Show full item recordAbstract
[EUS] Irudi eta soinu mediatikoek adierazten dutena baino haratago doazen mezuak daramatzate inplizituki eta edonolako interes politiko, kultural, ekonomiko zein sozialak zabaltzeko diseinatuak daude. Lehen Hezkuntzan mezu horien irakurketa sakonago bat egiteko eta alfabetatze mediatikoaren inguruan pentsamendu kritikoa garatzeko, edukomunikazioan murgiltzeko beharrizana ikusten da. Horretarako, edukomunikazioan oinarrituta, irudi mediatikoen eta ikasleen arteko elkarrizketa dialogiko bat sustatu da, esku-hartzearen abiapuntua behaketa bat izanik ikasleen interesen inguruan solasean aritzeko. Emaitzetatik ondorioztatu da edukomunikazioak laguntzen duela jarrera kritiko bat aurkezten komunikabideetako ikusentzunezko mezu inplizituen aurrean. [ENG] Mediatic images and sounds take implicit messages which go beyond their appearance and are designed to spread either political, cultural, economical or social interests. The necessity is seen to plunge into the educommunication to make a deeper reading of those messages in Primary Education and to develop the critical thought around the media literacy. For it, a dialogic conversation by means of educommunication between mediatic images and the students has been promoted, being the departure point of the intervention an observation that allows to talk about the interests of the students. As noted from the results, educommunication helps to show a critical position forehead implicit audiovisual messages from mass media. [ES] Las imágenes y sonidos mediáticos llevan mensajes implícitos que van más allá de su apariencia y han sido diseñados para propagar diferentes intereses tanto políticos, culturales, económicos como sociales. Se ve la necesidad de zambullirse en la educomunicación para hacer una lectura más profunda de esos mensajes en Educación Primaria y desarrollar el pensamiento crítico en torno a la alfabetización mediática. Para ello, se ha promovido una conversación dialógica, basada en la educomunicación, entre imágenes mediáticas y las/los alumnas/os, partiendo la intervención de una observación para poder conversar alrededor de los intereses de las/los alumnas/os. De los resultados se desprende que la educomunicación ayuda a mostrar una postura crítica frente a los mensajes audiovisuales implícitos de los medios de comunicación.