Browsing Volumen 19. Número 2 (2019) by Issue Date
Now showing items 1-7 of 7
-
Evaluation of crowding and tourist satisfaction in the practice of humpback whale - watching, the case of Puerto López - Ecuador
(Instituto de Economía Aplicada a la Empresa (Universidad del País Vasco UPV/EHU), 2019-06-06)[EN] The effect of crowding on tourist satisfaction is a widely studied aspect. Its knowledge is valuable not only to guide ordering of tourism activity but also to ensure a satisfactory experience that contributes to its ... -
Analysing the relationship between diversification strategy and firm performance: the role of the economic cycle
(Instituto de Economía Aplicada a la Empresa (Universidad del País Vasco UPV/EHU), 2019-06-06)[EN] The relationship between corporate strategies and firm performance has been one of the key debates in the discipline of Strategic Management. There are studies that analyse the moderating role that certain variables ... -
Implicación, consistencia y adaptabilidad en el nuevo estilo de relaciones (ner). La experiencia de ner Group en el País Vasco
(Instituto de Economía Aplicada a la Empresa (Universidad del País Vasco UPV/EHU), 2019-06-06)[ES] Este artículo analiza la percepción que tienen las personas de las organizaciones de ner Group ubicadas en el País Vasco, de las características culturales del nuevo estilo de relaciones (ner), desarrollado por Koldo ... -
¿Existe un prototipo de líder socialmente responsable en España?
(Instituto de Economía Aplicada a la Empresa (Universidad del País Vasco UPV/EHU), 2019-06-06)[ES] Este estudio revisa si la emergencia del fenómeno que representa la responsabilidad social en España, patente desde los inicios del siglo XXI, ha estado asociada a un prototipo de líder con rasgos característicos. Con ... -
Social capital as a theoretical approach in Strategic Management
(Instituto de Economía Aplicada a la Empresa (Universidad del País Vasco UPV/EHU), 2019-06-06)[EN] The objective of this research paper is to investigate, from a theoretical point of view, the strategic relevance of social capital. In recent years, academic literature in this field has witnessed remarkable growth, ... -
Habilidad política y estrategias de negociación integrativa y distributiva como factores influyentes en la autoeficacia emprendedora en México
(Instituto de Economía Aplicada a la Empresa (Universidad del País Vasco UPV/EHU), 2019-06-06)[ES] Propósito - El presente trabajo tiene como objetivo identificar la influencia de las habilidades políticas y las estrategias de negociación integrativa y distributiva sobre la autoeficacia, responsable en determinar ... -
Analysis of executive coaching effectiveness: a study from the coachee perspective
(Instituto de Economía Aplicada a la Empresa (Universidad del País Vasco UPV/EHU), 2019-06-06)[EN] Executive coaching has become one of the principal leadership development strategies of our time. However, this is a field of HRD that has been discussed far more often in professional than academic literature and ...