UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • español
    • Basque
  • Login
  • English 
    • English
    • español
    • Basque
  • FAQ
View Item 
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Theoria
  • (2016) Volumen 31. Número 3
  • View Item
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Theoria
  • (2016) Volumen 31. Número 3
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Propaganda, inequality, and epistemic movement

Thumbnail
View/Open
16450-63351-1-PB.pdf (175.5Kb)
Date
2016
Author
Pohlhaus, Gaile
Metadata
Show full item record
Theoria 31(3) : 345-356 (2016)
URI
http://hdl.handle.net/10810/39627
Abstract
Analizo el modelo debido a Jasan Stanley sobre el modo en que funciona la propaganda, prestando atención en particular a la retórica del propio Stanley. Argumento la conveniencia de que el lenguaje de Stanley se complemente con un vocabulario que nos ayude a prestar atención a las cosas que motivan a los agentes de conocimiento democráticos ( epistémicamente hablando), a las que no lo hacen, y por qué. Adicionalmente, argumento que la razonabilidad que se necesita para tomar en consideración los puntos de vista de otros en la deliberación democrática debería entenderse como una capacidad no de empatía, sino de interacción. Finalmente, critico alguna de las formas en que Stanley habla de las poblaciones marginadas a las que quiere dar apoyo.; I analyze Jasan Stanley's model far how propaganda works, paying clase attention to Stanley's own rheroric. I argue that Stanley's language be supplemented with a vocabulary that helps us to attend to what sorts of things move democratic knowers ( epistemically speaking), what sorts of things do not, and why. In addition, I argue that the reasonableness necessary far considering the views of others within democratic deliberation ought to be understood, notas an empathic, but as an interactive capacity. Finally, I critique sorne of the ways in which Stanley speaks about the marginalized populations he aims to support.
Collections
  • (2016) Volumen 31. Número 3

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka
 

 

Browse

All of ADDICommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka