Browsing (2009) Volumen 14. Número 27 by Title
Now showing items 13-16 of 16
-
Profesionales de la Publicidad en la Comunidad Autónoma Vasca: áreas de competencia técnica y necesidades formativas
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2009)Ikerlan honek publizitatearen sektoreko euskal profesionalek beren eguneroko eginbeharrekin lotzen diren ezagutza-arlo desberdinak direla-eta dituzten jarrerak aztertzen ditu, baita epe labur-ertainean (5 urte) dituzten ... -
¿Se está gestando una nueva teoría estratégica desde Iberoamérica? revisión y comparación del campo Anglosajón e Iberoamericano
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2009)In 1994 Prahalad and Hamel ask for a new strategic paradigm, the answer to this call come from the book "Estrategias de Comunicación" (Perez, 2001) and then by experts from FISEC (The Iberoamerican Strategic Communications ... -
Un tópico perpetuado. La imagen de la mujer y el feminismo en el humor gráfico de la prensa diaria durante la transición (1974-1977)
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2009)Political cartoons published by daily press represent a relatively disattended field by Communication Studies, in spite of its popularity and relevance. This article focuses on the image of women transmitted by those ... -
Violencia y prosocialidad en los contenidos televisivos infantiles visionados por menores en Alicante
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2009)Here we show the results of a children programming content analysis as well as the result of a survey about perception of violence done with a base of children aged four to twelve years old. We have observed a big increase ...