Show simple item record

dc.contributor.authorArostegi Escribano, Maritxu
dc.date.accessioned2020-10-30T18:47:55Z
dc.date.available2020-10-30T18:47:55Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationTantak 27(2) : 9-40 (2015)
dc.identifier.issn0214-9753
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/47558
dc.description.abstractOne of the main characteristics of the present information society is the change and the uncertainty of what the future may bring. School must prepare students to face new situations, but, despzte the different measures taken to this end ( educational reforms, laws, permanent training .. .), the results haven 't been fully as expected. The basis for success lies in taking the teachers into account and offer them another kind of training. Therefore, the school centre, the teachers' experience, reflection and collegiality must be the main pmnt of focus. But the implication of the teachers is essential here, and this research wants to become the starting point to achleve thzs co1nmiflnent. In arder to analyse and detect the training needs, at Dr. Flemming Educational Centre, we have completed the fírst step of the cycle that the actwn research requires, basing it on the school itself, reflection, collegiality and collaboration.; Una de las principales características de la sociedad de la actual sociedad de la información es el cambio y la incertidumbre de lo que el futuro nos puede deparar. Es deber de la escuela. preparar al alumnado para poder hacer frente a esa situación, y, aunque los intentos han sido varios (reformas educativas, leyes, formación continua ... ), el resultado no ha sido el esperado. La base para asegurar logros esta en tener en cuenta al profesorado y en ofrecerle otro tipo de formación. Ésta debe pasar por tener en cuenta el centro, la experiencia del profesorado, la reflexión y la colegíalidad. Pero para ello, la implicación de los docentes es esencial objetivo que esta investigación persigue. Así, con el objetivo de analizar y detectar las necesidades formativas de la escuela Dr. Fleming, hemos desarrallado un proceso basado en el centro, en la reflexión, en la colegialidad y en la colaboración, llegando a completar el primer paso del ciclo que la Investigación-Acción exige.
dc.language.isoeus
dc.publisherServicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleDr. Fleming HLHl-ko Irakasleen prestakuntza beharren diagnosia eta horri buruzko hausnarketa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.holder© 2015, Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua
dc.identifier.doi10.1387/tantak.15551


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record