• Thumbnail

      Incidencia de las explicaciones diferenciales del proceso de lectura en las interpretaciones de las dificultades en el proceso de aprendizaje del lenguaje escrito. 

      Boj Barberán, Carmen; Escoriza López, José (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1998)
      In this paper we make an analysis about the most common learning disablities conceptions, reading approaches, and its influence on the explanation of reading learning disabilities. In the last twenty years, the volumes ...
    • Thumbnail

      Las estrategias de aprendizaje. Características básicas y su relevancia en el contexto escolar 

      González Cabanach, Ramón; Fernández Suárez, Ana Patricia; Cuevas González, Lino Manuel; Valle, Antonio (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1998)
      Learning strategies¿ topic sets up one of the most relevant lines of research, in these last years, in educational psychology. As a general rule, learning strategies comprise a set of procedures and cognitive resources ...
    • Thumbnail

      Expectativas ante las matemáticas de alumnos de primer ciclo de Educación Secundaria 

      Martín Antón, Luis Jorge; Arranz Espeso, Elena; Carbonero Martín, Miguel Ángel (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1998)
      In this work we try to analyze the attitudes and expectations before Mathematics (of students) in secondary education, since we think that it is a controversial topic to consider when students face this subject, aspect ...
    • Thumbnail

      Del comportamiento en situaciones educativas, ¿queda algo por descubrir? 

      Beltrán Llera, Jesús (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1998)
      En conmemoración del 150 aniversario de la fundación de la Escuela de Magisterio de Alava se organizaron diversos actos científicos y culturales. Este texto es el resumen de una conferencia impartida el 25 de febrero de ...
    • Thumbnail

      Autoidentificación nacional y actitudes hacia el euskera 

      Arribillaga Iriarte, Ana Rosa; Molero Otero, Begoña (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1998)
      The aim of this research is to continue the investigation on the process of the national identity development. In previous studies, we have faced the subject of how the school linguistic model influences the process of the ...
    • Thumbnail

      Metacognición y motivación en el aula 

      Casado Goti, Martín (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1998)
      This paper defends the need for an instruction based upon teaching cognitive and metacognitive strategies combines with attributional aspects, self control and motivation. It also takes into account the aural, not aural ...
    • Thumbnail

      Aproximación a la representación social del euskera en la adolescencia 

      Madariaga Orbea, José María ORCID (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1998)
      The purpose of the present work, is to make un approach to the adolescents¿social representation of euskera, to value its possible function as a regulator of the framework of mennings that derive from the structures of ...
    • Thumbnail

      Azentu, intonazio eta silabifikazioen funtzio bereizleez 

      Hernáez Rioja, Inmaculada ORCID; Etxeberria Murua, Pilartxo; Álvarez Enparantza, José Luis; Gaminde Terraza, Ignacio ORCID (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1998)
      In this work we analyse the distintive function of the accent, the intonation and syllabification. We consider the significance of these factors in the process of linguistic disambiguation. First, we present the lexical ...