UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • Español
    • Euskera
  • Login
  • English 
    • English
    • Español
    • Euskera
  • FAQ
View Item 
  •   Home
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • INVESTIGACIÓN
  • Revista de Psicodidáctica
  • (1998) Número 05
  • View Item
  •   Home
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • INVESTIGACIÓN
  • Revista de Psicodidáctica
  • (1998) Número 05
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sobre el registro narrativo e instrumentos de ayuda en el material de presentación del practicum i de educación social

Thumbnail
View/Open
281-364-1-PB.pdf (547.3Kb)
Date
1998
Author
Zarandona de Juan, Esther
Arandia Loroño, Maite
Metadata
Show full item record
Revista de psicodidáctica (5) : 189-206 (1998)
URI
http://hdl.handle.net/10810/48040
Abstract
En este artículo se presentan los criterios utilizados para la elaboración del material de presentación y guía del Practicum I de Educación Social y algunos resultados de su evaluación realizada en dos de los seminarios de tutoría de dicho Practicum. El punto de partida ha sido, en primer lugar, la necesidad de coherencia entre el planteamiento de la tutoría del Practicum y el material de presentación del mismo y, en segundo lugar, la consideración del material como parte de nuestra tutoría.. As¿, la adopción de una perspectiva crítica de la educación, la reflexión sobre los usos del lenguaje para enseñar y aprender y la necesidad de evitar el conocimiento ritual nos ha llevado a elegir el registro narrativo en la presentación del material y a incluir en el mismo unas guías de escritura, observación y autoevaluación concebidas como ayuda y, por tanto, como parte de nuestra tutoría.; In this article are presented the criteria used to form the presentation material and the guide Practicum I of Social Education, and some results of its evaluation arrived at in two of the teaching seminars of the said Practicum. The starting point was, in the first place, the need of coherence between the teaching approach of Practicum and the presentation of the material of the same and, in the second place, the consideration of the material as part of our teaching. In this way, the adoption of a critical perspective for the education, the reflexion about the use of language for teaching and learning and the need to avoid ritual knowledge have made us choose the narrative register in the presentation of the material and to include in it some guides for writing, observation and self-valuation thought as help, and therefore, as part of our supervision.
Collections
  • (1998) Número 05

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
OpenAIRE
OpenAIRE
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
OpenAIRE
OpenAIRE