UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • Español
    • Euskera
  • Login
  • English 
    • English
    • Español
    • Euskera
  • FAQ
View Item 
  •   Home
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • INVESTIGACIÓN
  • Revista de Psicodidáctica
  • (1998) Número 05
  • View Item
  •   Home
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • INVESTIGACIÓN
  • Revista de Psicodidáctica
  • (1998) Número 05
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Los medios no sólo transmiten información: reflexiones sobre el efecto cognitivo de los medios

Thumbnail
View/Open
268-351-1-PB.pdf (525.9Kb)
Date
1998
Author
Cabero Almenara, Julio
Metadata
Show full item record
Revista de psicodidáctica (5) : 23-34 (1998)
URI
http://hdl.handle.net/10810/48041
Abstract
Se analiza en este trabajo el efecto cognitivo de los medios no sólo como meros transmisores de información, si no también, y gracias a sus sistemas simbólicos, como mediadores del aprendizaje. Se centra en la informática como medio de referencia para analizar estos efectos cognitivos para finalizar analizando las repercusiones de las nuevas y avanzadas tecnologías de la información en este terreno.; This work analyzes the medias cognitive effect not only as simple information transmitters but, thanks to their symbolic systeems, as learning mediators. It revolves round the informatics as mean of reference to analyze these cognitive effects to finish analyzing the repercussions of the new and advanced information technologies in this domain.
Collections
  • (1998) Número 05

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
OpenAIRE
OpenAIRE
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
OpenAIRE
OpenAIRE