UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • Español
    • Euskera
  • Login
  • English 
    • English
    • Español
    • Euskera
  • FAQ
View Item 
  •   Home
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • INVESTIGACIÓN
  • Revista de Psicodidáctica
  • (1999) Número 07
  • View Item
  •   Home
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • INVESTIGACIÓN
  • Revista de Psicodidáctica
  • (1999) Número 07
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La formación de las maestras y de los maestros: necesidad de cualificar un proceso

Thumbnail
View/Open
94-155-1-PB.pdf (515.8Kb)
Date
1999
Author
Pèlach y Busóm, Joaquim
Metadata
Show full item record
Revista de psicodidáctica (7) : 19-28 (1999)
URI
http://hdl.handle.net/10810/48052
Abstract
The present training teacher's method, demands a deep transformation, a qualitative change on the traditional consideration of their curriculum. The author believes that a traty or negotiation is needed, to make explicit orientation of a new plan of training for teachers. It is defended in this work, the proposal of a university degree on Training of Teachers, organised in two cycles.First cycle, a basic, centric and generalising one, without forgetting the speciality aspects on formative itineraries refer to infancy, primary and secondary educatio. The second cycle, directed to an educational practice, which would allow a reflexive apprenticeship. The difficulty within the actual legal frame of this proposal, takes to another, based on the first step to university degrees, and that, from that point of view looks possible.; La formación de los maestros exige una transformación profunda, un cainbio cualitativo en la consideración tradicional de su curriculum. El autor cree que es necesario un pacto, una negociación que explicite la orientación de un nuevo plan de formación de maestros. En este trabajo se defiende la propuesta de la Licenciatura de Formación de Profesorado, organizada en dos ciclos. El primero básico, troncal y generalista, sin olvidar aspectos de especialización en los itinerarios formativos referidos a la educación infantil, primaria y secundario. El segundo, orientado a una práctica educativa que permita un aprendizaje reflexivo. La dificilltad en el marco legislativo actual de esta propuesta, conduce a otra que, basada en la doble titulación, constituye el prmier paso hacia la Licenciatura y, que, desde um punto de vista legal, parece viable.
Collections
  • (1999) Número 07

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
OpenAIRE
OpenAIRE
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
OpenAIRE
OpenAIRE