UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • Español
    • Euskera
  • Login
  • English 
    • English
    • Español
    • Euskera
  • FAQ
View Item 
  •   Home
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • INVESTIGACIÓN
  • Revista de Psicodidáctica
  • (1999) Número 07
  • View Item
  •   Home
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • INVESTIGACIÓN
  • Revista de Psicodidáctica
  • (1999) Número 07
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

¿Es posible enseñar y aprender valores en la escuela?

Thumbnail
View/Open
98-159-1-PB.pdf (534.7Kb)
Date
1999
Author
Medrano Samaniego, María Concepción
Metadata
Show full item record
Revista de psicodidáctica (7) : 67-82 (1999)
URI
http://hdl.handle.net/10810/48056
Abstract
In this article the possibility of teaching and learning values in schools ¡S considered. How values can be worked on in educational institutions is presented from a culturalistic perspective. The need to distinguish the concepts of "values" and "moral values" is stressed. The consistency, between what is taught and the way, of living is the first prerequisite to work well on values in an educational center and to bring out its educational project. The need to include cross-curriculum themes in the curriculum is analysed as an opportunity, to work on values in the classroom. Finally some strategies and examples are presented, which can facilitate the values teaching and learning such as dilemmas values clarification, autobiographical exercises, etc.; En este artículo se reflexiona acerca de la posibilidad de enseñan y aprender valores en la escuela. Desde 'una perspectiva culturalista, se plantea cómo se pueden trabajar los valores en las instituciones educativas; y, se hace hincapié en la necesidad de distinguir entre el concepto de "valor" y el de "valor moral". La coherencia entre lo que se enseña y, lo que se vive es el primer requisito para trabajar los valores en un centro educativo y elaborar su proyecto. La necesidad de incluir las líneas transversales en el curriculum se analiza como una oportunidad para trabajar los valores en el aula. Finalmente se presentan algunas estrategias y, ejemplos que pueden facilitar la enseñanza y el aprendizaje de los valores como: los dilemas, la clarificación de valores, los ejercicios autobiográficos, etc.
Collections
  • (1999) Número 07

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
OpenAIRE
OpenAIRE
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
OpenAIRE
OpenAIRE