UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • Español
    • Euskera
  • Login
  • English 
    • English
    • Español
    • Euskera
  • FAQ
View Item 
  •   Home
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • INVESTIGACIÓN
  • Revista de Psicodidáctica
  • (2015) Volumen 20. Número 2
  • View Item
  •   Home
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • INVESTIGACIÓN
  • Revista de Psicodidáctica
  • (2015) Volumen 20. Número 2
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Design and validation of the Cooperative Learning Application Scale (CLAS)

Thumbnail
View/Open
11917-50359-5-PB.pdf (311.5Kb)
Date
2015
Author
Atxurra de Blas, Cristina
Villardón Gallego, Lourdes
Calvete Zumalde, Esther
Metadata
Show full item record
Revista de psicodidáctica 20(2) : 339-357 (2015)
URI
http://hdl.handle.net/10810/48333
Abstract
In this study, a scale was designed to measure the level of application of Cooperative Learning in Higher Education. The Cooperative Learning Application Scale (CLAS) comprises seven dimensions: Positive interdependence, interaction, social skills, group reflection, heterogeneity, assessment and tutoring. The sample consisted of a total of 1470 students from two Universities: the University of Deusto (Spain) and the Catholic University of Temuco (Chile). The results show that CLAS is a valid and reliable tool to gauge the level of application of this methodology in university classrooms.; En este estudio se diseñó una escala para valorar el grado de aplicación del Aprendizaje Cooperativo en la Universidad (CLAS). El instrumento consta de 7 dimensiones: Interdependencia positiva, interacción, habilidades sociales, reflexión grupal, heterogeneidad, evaluación, y tutoría. La muestra estuvo formada por un total de 1470 estudiantes de dos Universidades: la Universidad de Deusto (España) y la Universidad Católica de Temuco (Chile). Los resultados obtenidos muestran que el CLAS es un ins- trumento válido y fiable para conocer el grado de aplicación de esta metodología en las aulas universitarias.
Collections
  • (2015) Volumen 20. Número 2

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
OpenAIRE
OpenAIRE
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
OpenAIRE
OpenAIRE