dc.contributor.author | Atxurra de Blas, Cristina | |
dc.contributor.author | Villardón Gallego, Lourdes | |
dc.contributor.author | Calvete Zumalde, Esther | |
dc.date.accessioned | 2020-11-17T16:29:35Z | |
dc.date.available | 2020-11-17T16:29:35Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Revista de psicodidáctica 20(2) : 339-357 (2015) | |
dc.identifier.issn | 1136-1034 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10810/48333 | |
dc.description.abstract | In this study, a scale was designed to measure the level of application of Cooperative Learning in Higher Education. The Cooperative Learning Application Scale (CLAS) comprises seven dimensions: Positive interdependence, interaction, social skills, group reflection, heterogeneity, assessment and tutoring. The sample consisted of a total of 1470 students from two Universities: the University of Deusto (Spain) and the Catholic University of Temuco (Chile). The results show that CLAS is a valid and reliable tool to gauge the level of application of this methodology in university classrooms.; En este estudio se diseñó una escala para valorar el grado de aplicación del Aprendizaje Cooperativo en la Universidad (CLAS). El instrumento consta de 7 dimensiones: Interdependencia positiva, interacción, habilidades sociales, reflexión grupal, heterogeneidad, evaluación, y tutoría. La muestra estuvo formada por un total de 1470 estudiantes de dos Universidades: la Universidad de Deusto (España) y la Universidad Católica de Temuco (Chile). Los resultados obtenidos muestran que el CLAS es un ins- trumento válido y fiable para conocer el grado de aplicación de esta metodología en las aulas universitarias. | |
dc.language.iso | eng | |
dc.publisher | Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.title | Design and validation of the Cooperative Learning Application Scale (CLAS) | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.rights.holder | © 2015, Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua | |
dc.identifier.doi | 10.1387/revpsicodidact.11917 | |