Show simple item record

dc.contributor.authorAtxurra de Blas, Cristina
dc.contributor.authorVillardón Gallego, Lourdes
dc.contributor.authorCalvete Zumalde, Esther
dc.date.accessioned2020-11-17T16:29:35Z
dc.date.available2020-11-17T16:29:35Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationRevista de psicodidáctica 20(2) : 339-357 (2015)
dc.identifier.issn1136-1034
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/48333
dc.description.abstractIn this study, a scale was designed to measure the level of application of Cooperative Learning in Higher Education. The Cooperative Learning Application Scale (CLAS) comprises seven dimensions: Positive interdependence, interaction, social skills, group reflection, heterogeneity, assessment and tutoring. The sample consisted of a total of 1470 students from two Universities: the University of Deusto (Spain) and the Catholic University of Temuco (Chile). The results show that CLAS is a valid and reliable tool to gauge the level of application of this methodology in university classrooms.; En este estudio se diseñó una escala para valorar el grado de aplicación del Aprendizaje Cooperativo en la Universidad (CLAS). El instrumento consta de 7 dimensiones: Interdependencia positiva, interacción, habilidades sociales, reflexión grupal, heterogeneidad, evaluación, y tutoría. La muestra estuvo formada por un total de 1470 estudiantes de dos Universidades: la Universidad de Deusto (España) y la Universidad Católica de Temuco (Chile). Los resultados obtenidos muestran que el CLAS es un ins- trumento válido y fiable para conocer el grado de aplicación de esta metodología en las aulas universitarias.
dc.language.isoeng
dc.publisherServicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleDesign and validation of the Cooperative Learning Application Scale (CLAS)
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.holder© 2015, Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua
dc.identifier.doi10.1387/revpsicodidact.11917


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record