Show simple item record

dc.contributor.authorBoillos Pereira, María del Mar ORCID
dc.date.accessioned2021-05-07T11:46:52Z
dc.date.available2021-05-07T11:46:52Z
dc.date.issued2020-12
dc.identifier.citationLogos 30(2) : 268-280 (2020)es_ES
dc.identifier.issn0719-3262
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/51327
dc.description.abstractLa efectividad comunicativa en la escritura de una lengua extranjera (LE) se refiere al dominio de un sistema multidimensional que abarca conocimientos lingüísticos, sociolingüísticos y pragmáticos. Este trabajo se centra en medir la eficacia de la escritura de las alumnas de español del Líbano cuya lengua materna es el árabe a lo largo de diferentes etapas de adquisición de la LE. Con dicho objetivo se ha aplicado una escala de medición de la eficacia comunicativa en los textos escritos por 57 estudiantes universitarias. Los resultados atestiguan una incidencia del nivel en el dominio de la gramática, mientras que este parece no repercutir en la estructura del texto, el reconocimiento de la situación retórica o la selección de las ideases_ES
dc.description.abstractCommunicative effectiveness in foreign language writing refers to the ability to dominate a multidimensional system that includes linguistic, sociolinguistic, and pragmatic knowledge. This work focuses on measuring the efficacy in Lebanese Spanish students’ writing throughout different stages. All students’ mother tongue is Arabic. For this purpose, a scale of measurement of communicative effectiveness has been applied in the texts written by 57 university students. The results attest an incidence of the level in the grammar domain, whereas this one does not seem to have an impact on the structure of the text, the recognition of the rhetorical situation or the selection of the ideases_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad de La Serena. Departamento de Artes y Letras.es_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/*
dc.subjectescrituraes_ES
dc.subjectlengua extranjeraes_ES
dc.subjectespañoles_ES
dc.subjectefectividad comunicativaes_ES
dc.subjectárabees_ES
dc.subjectwritinges_ES
dc.subjectforeign languagees_ES
dc.subjectSpanishes_ES
dc.subjectcommunicative effectivenesses_ES
dc.subjectArabices_ES
dc.titleEl desarrollo de la efectividad comunicativa escrita en ELE: las arabófonas a examenes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.holderThis is an open-access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY 3.0)es_ES
dc.rights.holderAtribución 3.0 España*
dc.relation.publisherversionhttps://revistas.userena.cl/index.php/logos/article/view/1378es_ES
dc.identifier.doi10.15443/rl3021
dc.departamentoesDidáctica de la Lengua y la Literaturaes_ES
dc.departamentoeuHizkuntzaren eta literaturaren didaktikaes_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

This is an open-access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY 3.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as This is an open-access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY 3.0)