Atzerriko hizkuntza baten ikaskuntzan eragiten duten faktoreak
Laburpena
[EUS] Gaur egungo mundua gero eta globalizatuagoa dago eta horren ondorioz, hizkuntzek gero
eta garrantzi handiagoa hartu dute, izan ere, hizkuntzak menperatzeak ate asko irekitzen
ditu. Hori dela eta, hizkuntzek hezkuntzan gero eta presentzia handiago dute eta gero eta
garrantzi handiago ematen zaie. Gure kasuan, euskarak hainbat estadiotik igaro da eta
horren ondorioz, hezkuntzan hainbat erreforma egin ohi dira historian zehar. Gaur egungo
hezkuntza ereduan, hiru aurki ditzakegu, A,B eta D ereduak, izan ere, euskal gizartea gero
eta kulturaniztunagoa da. Hori dela eta, gero eta garrantzitsuagoa bihurtzen ari da jakitea
zeintzuk diren hizkuntza bat ikastean eragiten duten faktoreak. Hauen artean,alde batetik,
pertsonaren ezaugarri pertsonalak aurki ditzakegu, adina, nortasunaren ezaugarriak,
ezaugarri afektiboak eta faktore kognitiboak izango lirateke. Bestetik, pertsonaren
testuingurua aurki ditzakegu, testuinguru ekonomikoa, soziokulturala eta soziolinguistikoa
izango liratekeenak.
Hau esanda, Gradu Amaierako lan honen helburuetako bat, esku hartze bat proposatzea
izango da. Horretarako, Luis Dorao ikastetxeko eredua hartuko da, izan ere, ikastetxe
honetara etorkin dezente joaten dira ikasturtea hasita eta ikastetxean dagoen aniztasuna,
orokorrean, nahiko handia da. Beraz, esku hartzearekin lortu nahi dudana da ikasle berriak
hizkuntza berriarekin lehenengo kontaktua izatea eta egokitzen zaion taldean ondo
integratzea. [ES] El mundo actual está cada vez más globalizado, lo que ha hecho que las lenguas cobren
cada vez más importancia, ya que el dominio de las lenguas abre muchas puertas. Por ello,
las lenguas tienen cada vez más presencia en la educación y cada vez se les da más
importancia. En nuestro caso, el euskera ha pasado por varios estadios y como
consecuencia de ello, se han hecho varias reformas en la educación a lo largo de la historia.
En el modelo educativo actual, podemos encontrar tres, los modelos A, B y D, ya que la
sociedad vasca es cada vez más multicultural. Por ello, cada vez se está haciendo más
importante saber cuáles son los factores que influyen en el aprendizaje de una lengua. Entre
ellas, por un lado, podemos encontrar las características personales de la persona: la edad,
los rasgos de personalidad, los rasgos afectivos y los factores cognitivos. Por otro lado,
podemos encontrar el contexto de la persona, que serían el contexto económico,
sociocultural y sociolingüístico.
Dicho esto, uno de los objetivos de este trabajo de Fin de Grado será proponer una
intervención. Para ello, se adoptará el modelo del colegio Luis Dorao, ya que a este centro acuden bastantes inmigrantes comenzando el curso y la diversidad existente en el centro, en
general, es bastante grande. Por lo tanto, lo que pretendo con la intervención es que el
nuevo alumno tenga un primer contacto con la nueva lengua y se integre bien en el grupo al
que se adapte.