Eransitako azken lanak

  • Thumbnail

    Usos y beneficios de las redes sociales para gestionar la identidad trans. Claves para comprender el desarrollo identitario del alumnado de educación superior 

    Cepa Rodríguez, Estibaliz; Martxueta, Aitor (Universidad de Murcia, 2024-01-06)
    El uso de las redes sociales entre las personas trans para explorar su identidad y buscar apoyos está creciendo; sin embargo, la literatura educativa española todavía presenta serias lagunas sobre la comprensión de este ...
  • Thumbnail

    Disdainful Hookups: a Powerful Social Determinant of Health 

    Puigvert, Lidia; Racionero Plaza, Sandra; López de Aguileta, Garazi; Tellado, Itxaso; Molina, Silvia; Pulido Rodríguez, Miguel Ángel; Ugalde Lujambio, Leire; Flecha García, José Ramón (Springer, 2023-08)
    The health consequences of gender violence, a global health and social problem, are increasingly studied. Among its roots, research has identified a coercive dominant discourse imposing the idea that masculinities and ...
  • Thumbnail

    Ikerketa-ekintzaren bitartez ebaluazio hezigarria egiteko prozesu bat sortzen Lehen Hezkuntzan 

    Amenabarro Iraola, Estibaliz; Intxausti Intxausti, Nahia ORCID; Bereziartua Zendoia, Justo (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2022)
    Aurkezten dugun ikerketa-lanaren helburua Euskal Autonomia Erkidegoko Lehen Hezkuntzako ikastetxe publiko batean ikasleen ebaluazio-sisteman ezartzen diren praktikak berrikustea eta hobetzea da, bidenabar, hezkuntza-hobekuntzarako ...
  • Thumbnail

    Family involvement and school effectiveness in primary education 

    Aierbe Barandiaran, Ana ORCID; Bartau Rojas, Isabel Ana ORCID; Oregui González, Eider ORCID (Ediciones de la Universidad de Murcia, 2023-01-01)
    [EN] The commonly accepted premise that collaboration among the educational community leads to school improvement and greater student achievement is not always fulfilled due to the diverse reality of schools and various ...

View more