Bullying-a Lehen hezkuntzan: fenomenoaren nondik-norakoak, prebentzioa eta probentzioa
View/ Open
Date
2022Author
Zarraga, Alazne
Seoane, Olatz
Redondo Rodríguez, Iratxe
Metadata
Show full item record
Tantak 34(1) : 105-127 (2022)
Abstract
Bullying-a azken urteotan indar handia hartu duen fenonemoa da, eta bere ondorioak maila guztietan suntsitzaileak dira. Lehen Hezkuntzako azken ikasturteetan hasi ohi den errealitatea izanik, ezinbestekoa da ahalik eta lasterren identifikatzea eta eskuhartzerako mekanismoak abian jartzea. Hortaz, artikulu honek bi helburu nagusi dauzka: alde batetik, fenomenoa testuinguruan jartzea eta deskribatzea, motak, parte-hartzaileak eta inplikatutako pertsona guztientzat dituen ondorioak azalduz. Bestetik, bullying-egoeretan ikastetxeetatik egin daitekeen esku-hartzeari ekitea. Horrela, bigarren helburu honen parte bezala, gaur egun ezagun eta erabilienak diren prebentzio-programak aurkezten dira, eta "probentzio" terminoa azaltzen da, kontuan hartu beharreko beste ikuspegi interesgarri eta berritzaile bat. Horrez gain, tutorearen rola nabarmentzen da; izan ere, tutorearen jarrera eta inplikazioa funtsezkoak dira, bai bilakaerari dagokionez, bai egoera horiei irtenbidea emateko moduari begira.; Bullying is a phenomenon that has gained great strength in recent years and its effects are devastating at all levels. Being a reality that begins in the last years of Primary Education, it is essentialto identify it as early as possible, and implement intervention mechanisms. Therefore, this article had two main objectives: on the one hand, to contextualize and describe the phenomenon, explaining its types, participants and consequences for everyone involved. On the other hand, to address the possible intervention from schools in bullying situations. Thus, as part of this second objective, themost known and currently used prevention programs are presented and the term "provention" is explained,another interesting and innovative approach to be taken into account. In addition, the role of tutors is highlighted, since their attitude and involvement is fundamental, both in the evolution and in the resolution of these situations.