Show simple item record

dc.contributor.advisorRuiz Gonzalez, Aritz
dc.contributor.authorGarikano Belaunzaran, Maddi
dc.contributor.otherE.U. MAGISTERIO -VITORIA-GASTEIZ
dc.contributor.otherGASTEIZKO IRAKASLEEN U.E.
dc.date.accessioned2023-03-03T17:48:18Z
dc.date.available2023-03-03T17:48:18Z
dc.date.issued2023-03-03
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/60228
dc.description69 p. : il.-- Bibliogr.: p. 44-49
dc.description.abstract[EUS] Bioaniztasunaren hezkuntzak duen garrantzia ikusita, ikerketa honek Gipuzkoako 8 eskoletako Lehen Hezkuntzako 5. eta 6. mailako ikasleek naturarekiko duten konexio maila (INS eskala) eta bertako basoetako landare eta animalia basatiak zerrendatzeko eta identifikatzeko duten gaitasuna aztertu du bibliografian oinarritutako galdetegi baten bitartez. Galdeketa 271 ikasleei pasatu zaie, hauek eskola mota ezberdinetakoak izanik: baso-eskola, erdiko-eskola edo barneko-eskola. Aztergaiak ziren naturarekiko lotura eta bertako landare eta animalien identifikazio eta zerrendatze gaitasunerako eskola-mota, sexua, natur ingurunean pasatzen den denbora eta herriaren tamaina hartu dira kontuan. Emaitzetan natur-ingurunean pasatzen den denborak haurrek naturarekiko duten konexio mailan eragin zuzena duela ikusi da, bestetik, baso-eskolek, gurasoek eta natur-ingurunean pasatzen den denborak haurrek bertako landare basatiak zerrendatu eta bertako zuhaitz eta animalia basatiak identifikatzeko duten gaitasunean positiboki eragiten dutela ikusi den arren, haurrek bertako animalia eta zuhaitzen inguruan duten ezagutza oso urria dela ondorioztatu da. Azkenik, bibliografian deskribatutako “landareen itsutasuna” eta “bertako espezieen oharmen eza” fenomenoak baieztatu dira.es_ES
dc.description.abstract[EN] Considering the importance of biodiversity education, the present study analyzed 5th and 6th grade students of 8 schools in Guipuzkoa in terms of their connection with nature (INS) and their capacity to enumerate and identify native wild plants and animals of forest environments. A questionnaire was administered to 271 students, belonging to different school-types - forest-school, intermediate school or inner school- in order to analyze the effect of school type, sex, time spent in natural environments and the size of the population on the connection with nature and the capacity to enumerate and identify native wild plants and animals. It was found that the time spent in the natural environment has a significant effect in the level of connection with nature. Besides, forest schools, parents and the time spent in a natural environment influence significantly on the students’ ability to list native wild plants and identify native wild trees and animals, however, the knowldege is very poor. Our results confirm the “plant blindness” and Native Species Awareness Disparity of the primary school students.es_ES
dc.description.abstract[ES] Dada la importancia de la educación para la biodiversidad, el presente estudio ha analizado en 8 colegios de Guipúzcoa, qué conexión tiene el alumnado de 5º y 6º de primaria con la naturaleza (escala INS) y qué capacidad tiene de enumerar e identificar plantas y animales forestales silvestres y autóctonos. El cuestionario se ha pasado a 271 alumnos y alumnas, pertenecientes a diferentes escuelas-tipo: bosque-escuela, escuela intermedia y escuela interior. Para el análisis de los datos se ha tenido en cuenta las siguientes variables: tipo de escuela, sexo, el tiempo transcurrido en el medio natural y el tamaño de la población. En los resultados se ha observado que el tiempo que se pasa en el medio natural influye directamente en el grado de conexión con la naturaleza, por otro lado, aunque se ha visto que las escuelas bosque, los padres y el tiempo transcurrido en el medio natural influyen positivamente en la capacidad que el alumnado tiene para enumerar las plantas silvestres autóctonas e identificar los árboles y animales salvajes autóctonos, se ha llegado a la conclusión de que el conocimiento de los niños sobre los animales y los árboles autóctonos es muy escaso. Así se han confirmado los fenómenos descritos en la bibliografia conocidos como “ceguera de las plantas” y la falta de conciencia de los animáles autóctonos”.es_ES
dc.language.isoeuses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectLehen Hezkuntza
dc.subjectbioaniztasunaren hezkuntza
dc.subjectnatur-inguruneko maiztasuna
dc.subjectespezieen identifikazio gaitasuna
dc.subjectbertako animalia eta landare basatiak
dc.subjectPrimary Education
dc.subjectbiodiversity education
dc.subjectfrequency in the natural environment
dc.subjectspecies identification skills
dc.subjectnative wild plants and animals
dc.subjectEducación Primaria
dc.subjecteducación para la biodiversidad
dc.subjectfrecuencia en el medio natural
dc.subjectcapacidad de identificación de especies
dc.subjectplantas y animales silvestres autóctonos
dc.titleBioaniztasunaren hezkuntza LHn: Gipuzkoako ikasleen naturarekiko lotura eta baso espezien identifikazio eta zerrendatze gaitasunaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.date.updated2022-06-20T07:14:34Z
dc.language.rfc3066es
dc.rights.holder© 2022, la autora
dc.contributor.degreeGrado en Educación Primariaes_ES
dc.contributor.degreeLehen Hezkuntzako Gradua
dc.identifier.gaurregister123761-702406-09
dc.identifier.gaurassign125190-702406


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record