Show simple item record

dc.contributor.advisorLos Arcos Larumbe, Asier
dc.contributor.authorBayer Pérez, Uxue
dc.contributor.otherF. ACTIVIDAD FISICA Y DEPORTE
dc.contributor.otherJARDUERA FISIKOAREN ETA KIROLAREN ZIENTZIEN F.
dc.date.accessioned2023-04-21T13:12:53Z
dc.date.available2023-04-21T13:12:53Z
dc.date.issued2023-04-21
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/60844
dc.description21 p. -- Bibliogr.: p. 18-21
dc.description.abstract[EUS] Ikerketa honen helburua joko murriztu (JM) librean eta oztopoz beterikoan emakumezko futbol jokalari gazteen erantzun taktiko, fisiko eta emozionala aztertzea eta alderatzea izan zen. Ikerketan C.D. Lakuako emakumezkoen Infantil-Alebin taldeko 12 neskek (adina: 12,5 ± 0,7 urte; esperientzia jokoan: 3,5 ± 1,5 urte) parte hartu zuten, haietatik 2 (atezainak) analisitik kanpo utziz. Ikerketa bi egunetan eraman zen aurrera eta bi entrenamenduek egitura bera izan zuten arren, bakoitzean aztertu zen joko murriztua (luzera: 33m; zabalera: 25 m) ezberdina izan zen: lehenengoan oztopoz beteriko JM bat egin zen (JMoztopoak) eta bestean oztoporik gabeko JM (JMlibrea). Bi egunetan taldea bitan banatu zen, (Atezaina + 5) vs (Atezaina + 5), eta bietan joko sistema berdina mantendu zen (1-1-3-1). Entrenamendu bakoitzean 4 minututako 3 serie burutu ziren, bakoitzaren arteko 3 minututako atsedenarekin. Dimentsio taktiko (i.e. area totala, diadan-n) zein fisikoa (i.e. distantzia totala, player load) ebaluatzeko kokapen globaleko sistemak erabili ziren eta dimentsio emozionala (i.e. hautemandako gozamen maila eta hautemandako konpetentzia maila) aztertzeko BECS eskala. Jarduera bakoitzean errepikapenek duten inpaktua eta jarduera ezberdinen arteko aldeak ebaluatu ziren. Dimentsio fisiko eta taktikoari dagokionez, errepikapenek eragin handiagoa izan zuten JMlibrea jardueran JMoztopoak jarduerarekin alderatuta. Jarduerak haien artean alderatuta antzekoak izan ziren. Dimentsio emozionalari dagokionez, hautemandako gozamen maila altuagoa izan zen JMlibre jardueran JMoztopoak jarduerarekin alderatuta, baina ez zen ezberdintasunik aurkitu konpetentzia mailari dagokionez. Emaitzek iradokitzen dutenez, oztopoen erabilpenak jokalarien portaera motorra gehiago mugatzen dute joko librearekin alderatuta. Hala ere, entrenatzaileek taldea zabalago eta joko eremuaren espazio gehiago okupatuz jolastea bilatuz gero, ikerketa honetan proposatzen den oztopoen JM-az baliatu daitezke.es_ES
dc.description.abstract[ES] El objetivo de este estudio fue analizar y comparar la respuesta táctica, física y emocional de las jóvenes jugadoras de fútbol en el juego reducido (JR) libre y lleno de obstáculos. En la investigación participaron 12 chicas del equipo Infantil-Alevín femenino del C.D. Lakua (edad: 12,5 ± 0,7 años; experiencia en juego: 3,5 ± 1,5 años) y de esas 2, las porteras, no fueron incluidas en el análisis. La investigación se llevó a cabo en dos días diferentes y aunque los dos entrenamientos tuvieron la misma estructura, el JR (longitud: 33m; anchura: 25 m) que se estudió en cada uno de ellos fue diferente: en el primero se realizó un JR lleno de obstáculos (JRobstaculos) y en el otro un JR libre sin obstáculos (JRlibre). En los dos días el grupo se dividió en dos, (portero + 5) vs (portero + 5), y en ambos se mantuvo el mismo sistema de juego (1-1-3-1). En cada entrenamiento se realizaron 3 series de 4 minutos con un descanso de 3 minutos entre cada una. Para evaluar la dimensión táctica (i.e. área total, diadan-n) y física (i.e. distancia total, player load) se utilizaron sistemas de localización global y la escala BECS para analizar la dimensión emocional (i.e. grado de disfrute percibido y nivel de competencia percibida). Se evaluó el impacto de las repeticiones en cada actividad y las diferencias entre las distintas actividades. Las repeticiones tuvieron una mayor incidencia en las dimensiones física y táctica durante la actividad de JRlibre en comparación con la actividad de JRobstáculos, En la dimensión emocional, aunque el grado de disfrute percibido fue mayor en la actividad de JRlibre que en la de JRobstaculos, no se observaron diferencias en el nivel de competencia. Los resultados sugieren que el uso de obstáculos limita en mayor medida el comportamiento motor de las jugadoras en comparación con el juego libre sin obstáculos. Aun así, si los entrenadores buscasen jugar con el equipo más amplio y ocupando más espacio de la zona de juego, podrían beneficiarse del JR de obstáculos que se propone en esta investigación.es_ES
dc.language.isoeuses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectfutbolaes_ES
dc.subjectemakumezko
dc.subjectentrenamendu
dc.subjecttaktika
dc.subjectkanpo karga
dc.subjectgozamena
dc.subjectfutbol
dc.subjectfemenino
dc.subjectentrenamiento
dc.subjecttáctica
dc.subjectcarga externa
dc.subjectdisfrute
dc.titleDimentsio taktikoaren, fisikoaren eta emozionalaren azterketa joku murriztuetan: libre vs oztopoakes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.date.updated2022-05-16T10:14:35Z
dc.language.rfc3066es
dc.rights.holder© 2022, la autora
dc.contributor.degreeGrado en Ciencias de la Actividad Física y del Deporte
dc.contributor.degreeJarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzietako Gradua
dc.identifier.gaurassign129085-923962


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record