Show simple item record

dc.contributor.advisorLlodio Uribeetxebarria, Iñaki
dc.contributor.authorRomay Gómez, Andrea
dc.contributor.otherF. ACTIVIDAD FISICA Y DEPORTE
dc.contributor.otherJARDUERA FISIKOAREN ETA KIROLAREN ZIENTZIEN F.
dc.date.accessioned2023-04-21T13:58:00Z
dc.date.available2023-04-21T13:58:00Z
dc.date.issued2023-04-21
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/60869
dc.description49 p. -- Bibliogr.: p. 42-44
dc.description.abstract[EUS] Lan honen bitartez hain erabilgarriak eta era berean ezezagunak diren kirol alternatiboetara hurbilduko gara. Kirol alternatiboen eta zehazki Artzikirolaren inguruko berrikuspen bibliografiko bat egiteaz aparte, lan honetan Aiaraldeko Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako (DBH) 2. eta 3.mailako ikasleek Artzikirolaren inguruan duten ezagutza eta interesa aztertu nahi da. Lanaren beste helburu bat Artzikirolaren unitate didaktiko bat aurrera eramateak Artzikirolaren eta kirol alternatiboen inguruko ezagutza eta interesean eraginik duen aztertzea izan da. Bukatzeko, Euskal Herriko ondarea ezagutu, kirol alternatiboen ezagutza bultzatu eta hauen inguruan interesa piztea ere izan du helburu lan honek. Horretarako, Urduñan (Bizkaia) kokatuta dagoen Antzinako Andra Mari ikastetxeko DBH-ko 2. eta 3.mailako kirol alternatiboen inguruko galdera-sorta pasa zaie Artzikirol kirol alternatiboaren unitate didaktiko bat aurrera eraman aurretik, ondoren eta hilabete batera. Modu honetan, Artzikirolaren bitartez eragin pedagogiko ezberdinak jorratu dituzte, hala nola, afektibo, kognitibo eta erlazionatzekoa. Joko alternatiboen inguruko ezagutza handiagoa garatu dute unitate didaktikoa (UD) gauzatu ondoren (P=0.04; Efektuaren tamaina, ET, 0.12) UD-aren aurreko ezagutzarekin konparatuz ET ertaina izan zelarik. Bestalde, Artzikirolaren inguruko ezagutzari dagokionez ez da ezberdintasun esanguratsurik eman (P=0.73) eta UD aurreko eta ondorengo balioen artean efektuaren tamaina txikia izan zelarik (ET = 0.001). Aplikazio praktikoari dagokionez, lana nahiz eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako (DBH) 3. mailan aurrera eraman DBH-ko maila guztietan aurrera eraman daiteke zenbait aldaerekin.es_ES
dc.description.abstract[ES] A través de este trabajo nos acercaremos a los deportes alternativos tan útiles e igualmente desconocidos. Además de realizar una revisión bibliográfica de los deportes alternativos, en este trabajo se ha querido analizar el conocimiento e interés del alumnado de los cursos de Educación Secundaria Obligatoria (ESO) de Aiaraldea en torno al deporte alternativo Artzikirol. Otro de los objetivos del trabajo ha sido analizar si el desarrollo de una unidad didáctica de Artzikirol influye en el conocimiento e interés del mismo y de los deportes alternativos. Por último, se ha querido fomentar el patrimonio del Pais Vasco, el conocimiento de los deportes alternativos y el interés por ellos. Para ello, se ha realizado y pasado un cuestionario sobre deportes alternativos antes, después y al de un mes de llevar a cabo una unidad didáctica del deporte alternativo Artzikirol a las chicas y chicos de 2º y 3º de ESO del colegio de Nuestra Señora de La Antigua que se sitúa en Orduña (Vizcaya). De este modo, a través del Artzikirol han abordado diferentes influencias pedagógicas, como las afectivas, cognitivas y relacionales. Los alumnos han desarrollado un mayor conocimiento de los juegos alternativos después de la ejecución de la unidad didáctica (UD; P = 0.04; Tamaño de efecto, ET, 0.12). Por otro lado, no se han dado diferencias significativas en el conocimiento del deporte Artzikirol (P = 0.73), siendo el tamaño del efecto bajo entre los valores antes y después de la UD (ET = 0.001). En cuanto a su aplicación práctica, aunque el trabajo se haya llevado a cabo en 3º de ESO se puede llevar a cabo en todos los cursos de la ESO con algunas variantes.es_ES
dc.description.abstract[EN] Through this work we will approach alternative sports as useful and equally unknown. In addition to carrying out a bibliographical review of alternative sports, the aim of this work has been to analyze the knowledge and interest of students of the Basic Secondary Education courses of Aiaraldea in the alternative sport Artzikirol. Another objective of the work has been to analyze whether the development of a didactic unit of Artzikirol influences the knowledge and interest in Artzikirol and alternative sports. Finally, the aim was to promote the heritage of the Basque Country, the knowledge of alternative sports and interest in them. For this purpose, a questionnaire on alternative sports was carried out before, after and after a month of carrying out a didactic unit of the alternative sport Artzikirol to the girls and boys of 2nd and 3rd of ESO (Compulsory Secondary Education) of the school of Nuestra Señora de La Antigua, located in Orduña (Vizcaya). In this way, through Artzikirol they have approached different pedagogical influences, such as affective, cognitive and relational ones. Significant results have been obtained since they have developed a greater knowledge of alternative games after the execution of the didactic unit (UD; P = 0.04; Effect size, ET, 0.12). On the other hand, there were no significant differences in the knowledge of Artzikirol sport (P = 0.73), and the effect size was low between the values before and after the UD (ET = 0.001). As for its practical application, although the work is carried out in the 3rd year of ESO, it can be carried out in all ESO courses with some variations.es_ES
dc.language.isoeuses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectkirol alternatiboakes_ES
dc.subjectArtzikiroles_ES
dc.subjectDerrigorrezko Bigarren Hezkuntzaes_ES
dc.subjectheziketa fisikoa
dc.subjectdeportes alternativos
dc.subjectEducación Secundaria Obligatoria
dc.subjecteducación física
dc.subjectalternative sports
dc.subjectCompulsory Secondary Education
dc.subjectphysical education
dc.titleKirol alternatiboen eta bereziki Artzikirolaren ezagutza eta interesa bigarren hezkuntzako ikasleetanes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.date.updated2022-05-16T10:22:19Z
dc.language.rfc3066es
dc.rights.holder© 2022, la autora
dc.contributor.degreeJarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzietako Graduaes_ES
dc.contributor.degreeGrado en Ciencias de la Actividad Física y del Deporte
dc.identifier.gaurassign129200-802508


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record