dc.contributor.advisor | Iturricastillo Plazaola, Iván  | |
dc.contributor.author | Labayen Iraola, Xabier | |
dc.contributor.other | FACULTAD DE ECONOMÍA Y EMPRESA. SECCIÓN ÁLAVA | |
dc.contributor.other | EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA. ARABAKO ATALA | |
dc.date.accessioned | 2023-12-26T09:06:51Z | |
dc.date.available | 2023-12-26T09:06:51Z | |
dc.date.issued | 2023-12-26 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10810/63602 | |
dc.description | 49 p. -- Bibliogr.: p. 37-38 | |
dc.description.abstract | [EUS] Gradu Amaierako Lan honek, Vidrala enpresaren urteko kontuek azkeneko urteetan izandako bilakaera aztertzen du eta ere berean, sektoreko beste bi enpresen egoerarekiko konparazioa egin da. Helburu nagusia, Vidralaren bilakaera ezagutzea izan da, emaitzatzat dituen faktore ekonomiko finantzario nagusien azterketa garatuz eta hauek jasandako eboluzioari gertatzearen arrazoi bat emanaz.
Lan hau garatzeko, Vidrala enpresaren azkeneko lau urteetako kontu bateratuak jaso dira “Comisión Nacional del Mercado de Valores” web orrialde ofizialetik eta “Microsoft 365”-k eskuragarri duen “Excel” tresnaren bitartez, ratioen azterketa garatu da. Bestalde, Espainiar merkatuko beste bi enpresa nagusien urteko kontuen informazioa bildu da “SABI” erabiliaz eta hiru enpresen arteko konparaketa bat egin da.
Emaitza deigarrienen artean, Vidralaren handitasuna azpimarratu beharra dago Iberiar penintsulako beira hutsa fabrikatzen duten enpresen merkatuaren barnean. Vidralaren bilakaera positiboa izan da hartutako datuen hasieratik, amaierarako denbora tartean; Hala ere, ratioen jaitsiera bat ikus daiteke urte hauetako zenbait parametrotan, bizitako pandemia eta gerratearen ondorioz eraginda eman direnak. Konpetentziari dagokionez, Verallia eta Ba Glass enpresen bilakaera guztiz desberdina izan da. Verallia-ren hazkundea ikus daitekeen moduan, Ba Glass-ek jaitsiera bat jasan du. Hala ere, lehen esan bezala, Vidrala izan da merkatuko liderra urte guzti hauetan zehar eta hazkundeari dagokionez ere beste bi enpresena baina handiagoa izan da. Vidrala, beste merkatu batzuetara zuzendutako espantsio prozesuan dagoela berretsi daiteke, konpetentziako beste bi enpresak, merkatu honetan hazte eta egonkortze prozesuan ari diren bitartean. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] Este Trabajo Fin de Grado analiza la evolución de las cuentas anuales de la empresa Vidrala en los
últimos años y realiza una comparativa con la situación de las otras dos empresas del sector. El objetivo
principal ha sido conocer la evolución de Vidrala, desarrollando el análisis de los principales factores
económicos financieros a los que da como resultado y dando una razón de que se deba a su evolución.
Para el desarrollo de este trabajo, se ha procedido a la recepción de las cuentas consolidadas de la
empresa Vidrala, correspondientes a los últimos cuatro años, a través de la página web oficial
“Comisión Nacional del Mercado de Valores” y a través de la herramienta “Excel” disponible en
“Microsoft 365”, se ha desarrollado un análisis de ratios. Por otro lado, se ha recopilado la información
de las cuentas anuales de las otras dos principales empresas del mercado español utilizando el “SABI”
y se ha realizado una comparativa entre las tres empresas.
Entre los resultados más llamativos destaca la magnitud de Vidrala, dentro del mercado de empresas
dedicadas a la fabricación de vidrio hueco en la Península Ibérica. La evolución de Vidrala ha sido
positiva desde el inicio hasta el final de los datos obtenidos, aunque se observa un descenso de los
ratios en algunos parámetros de estos años, producidos por la pandemia y la guerra vivida. En cuanto
a la competencia, la evolución de Verallia y Ba Glass ha sido completamente diferente. Como se puede
observar el crecimiento de Verallia, Ba Glass ha sufrido un descenso. De todas formas, como se ha
comentado anteriormente, Vidrala ha sido durante todos estos años el líder del mercado y en
crecimiento ha sido superior al de otras dos empresas. En el caso de Vidrala, se puede afirmar que se
encuentra en proceso de expansión orientada a otros mercados, mientras las otras dos empresas de
competencia están en un proceso de crecimiento y estabilización dentro de este mercado. | |
dc.language.iso | eus | es_ES |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Vidrala | es_ES |
dc.subject | analisia | |
dc.subject | azterketa | |
dc.subject | konparaketa | |
dc.subject | ondorioa | |
dc.title | Vidralaren analisia eta konpetentziarekiko konparaketa | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |
dc.date.updated | 2023-06-20T10:43:42Z | |
dc.language.rfc3066 | es | |
dc.rights.holder | © 2023, el autor | |
dc.contributor.degree | Grado en Administración y Dirección de Empresas | |
dc.contributor.degree | Enpresen Administrazio eta Zuzendaritzako Gradua | |
dc.identifier.gaurregister | 132500-834349-09 | |
dc.identifier.gaurassign | 153038-834349 | |