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dc.contributor.advisorGutiérrez Ajamil, Estíbaliz
dc.contributor.authorAltube Iturricastillo, Janire
dc.contributor.otherE.U. MAGISTERIO -VITORIA-GASTEIZ
dc.contributor.otherGASTEIZKO IRAKASLEEN U.E.
dc.date.accessioned2024-05-07T17:48:01Z
dc.date.available2024-05-07T17:48:01Z
dc.date.issued2024-05-07
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/67711
dc.description53 p. – Bibliogr.: p. 37-39
dc.description.abstract[EUS] Ikerketa honen helburua Lehen Hezkuntzako (LH) material didaktikoen ilustrazioek pentsamendu etnozentrikoa edo kulturartekotasuna sustatzen duten aztertzea da, hauek LHko ikasleengan izan dezaketen eragina ikertuz. Gaian kokatzeko, lehenik eta behin eskolako ikusizko curriculum ezkutua nola adierazten den eta ikusizko kultura haurren iruditegian duen eraginaren berrikuspen bibliografikoa egin da. Atal enpirikoak bi zati ditu eta biak Gasteizko Aranbizkarra ikas komunitateko lehen mailako gela batean burutu dira. Alde batetik, ikasgelan topatu diren irudi didaktikoak identifikatu eta aztertu dira Ikusizko Curriculum Ezkutuaren analisia egiteko protokolo bat jarraituz. Bestalde, galdetegi baten bitartez, ikasleen iruditegia aztertu da, haurren arrazakeria eta klase sozialen aurreiritziak identifikatzeko asmoz. Emaitzek erakusten dute aztertutako ikusizko curriculum ezkutuan pertsonai zurien ehunekoa erdia baino handiagoa dela, hau da, ikasleek eskolan jasotzen dituzten erreferenteen %74,1a zuriak dira. Era berean, ikasleen erantzunetan arraza zuria arrakastarekin eta ona denarekin lotzen dute. Hori horrela, ondorioztatu daiteke haurrek eskolatik eta ikus-entzunezkoetatik jasotzen dituzten mezuak estereotipoz josita daudela, baita kultura zuri-etnozentrisa bultzatzen dutela ere, erreferente hauek ikasleen iruditegian eragin zuzena izanik.es_ES
dc.description.abstract[ES] El objetivo de esta investigación es analizar si las ilustraciones de materiales didácticos de Educación Primaria (EP) fomentan el pensamiento etnocéntrico o la interculturalidad, investigando su posible impacto en el alumnado de EP. Para situar el tema, en primer lugar se ha realizado una revisión bibliográfica de cómo se expone el currículo visual oculto de la escuela y sobre la influencia de la cultura visual en el imaginario infantil. El apartado empírico consta de dos partes, ambas realizadas en un aula de primer nivel de la escuela Aranbizkarra de Vitoria-Gasteiz. Por un lado, se han identificado y analizado las imágenes didácticas encontradas en el aula siguiendo un protocolo de análisis del Currículo Visual Oculto. Por otro lado, a través de un cuestionario se ha analizado el imaginario del alumnado con el fin de identificar el racismo en la infancia y los prejuicios de las clases sociales. Los resultados muestran que en el currículo visual oculto analizado, el porcentaje de personajes blancos supera la mitad, es decir, el 74,1% de los referentes que reciben los alumnos en la escuela son blancos. Asimismo, en las respuestas los alumnos relacionan la raza blanca con el éxito y lo bueno. Así, se puede concluir que los mensajes que reciben los 1 niños y niñas desde la escuela y medios audiovisuales están cargados de estereotipos, así como que favorecen la cultura blanca-etnocentrista, con estos referentes influyendo directamente en el imaginario del alumnado.
dc.description.abstract[ENG] The aim of this study is to analyze if the illustrations of Primary Education (PE) teaching materials encourage ethnocentric thought or multiculturality, and see what their impact on PE students is. To start with, a bibliography revision of how the school Hidden Visual Curriculum is shown and also, the influence of visual culture in the infant imaginary. The empirical section consists of two parts, both of which have been carried out in a first-class classroom in the Aranbizkarra learning community in Vitoria-Gasteiz. On the one hand, teaching images found in school have been identified and analyzed, following the analysis protocol of the Hidden Visual Curriculum. On the other hand, by answering a questionnaire, students´ imaginary has been analyzed. The aim was to identify children's racism and prejudices of social classes. The results show that the percentage of white characters in the hidden visual curriculum studied is more than half, that is, 74.1% of the references that students receive at school are white. Children relate white race with goodness and success. Therefore, we can conclude that the messages that children receive from school and audiovisual media are full of stereotypes, as well as that they promote a white-ethnocentric culture, having these references a direct effect on the imaginary of the students
dc.language.isoeuses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectiruditegiaes_ES
dc.subjectikusizko curriculum ezkutua
dc.subjectestereotipoak
dc.subjectikusizko kultura
dc.subjectarrazakeria
dc.subjectimaginario
dc.subjectcurriculum oculto visual
dc.subjectestereotipos
dc.subjectcultura visual
dc.subjectracismo
dc.subjectimaginary
dc.subjecthidden visual curriculum
dc.subjectstereotypes
dc.subjectvisual culture
dc.subjectracism
dc.titleKulturartekotasuna eta Etnozentrismoa Lehen Hezkuntzan: Ikusizko Curriculum Ezkutuaren Eragina Haurren Iruditegian.es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.date.updated2023-06-19T06:36:22Z
dc.language.rfc3066es
dc.rights.holder© 2023, la autora
dc.contributor.degreeLehen Hezkuntzako Graduaes_ES
dc.contributor.degreeGrado en Educación Primaria
dc.identifier.gaurregister132506-960360-09
dc.identifier.gaurassign139202-960360


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