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dc.contributor.advisorEtxeazarra Escudero, Ibon.
dc.contributor.authorIrurzun Gelbenzu, Emerenciana
dc.contributor.otherE.U. MAGISTERIO -VITORIA-GASTEIZ
dc.contributor.otherGASTEIZKO IRAKASLEEN U.E.
dc.date.accessioned2024-05-07T17:54:58Z
dc.date.available2024-05-07T17:54:58Z
dc.date.issued2024-05-07
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/67717
dc.description57 p. – Bibliogr.: p. 47-51
dc.description.abstract[EUS] Gradu Amaierako Lan honetan ikerketa enpiriko bat garatu da Eskola Kirolaren esparruan kokatuta eta ondorengo helburuarekin, haurrek eskolako kirol praktikan duten gozamen-maila aztertzea, jardueraren lehiakortasun mailaren baitan. Lehen Hezkuntzako laugarren, bosgarren eta seigarren mailako 221 haurrek hartu zuten parte, zeinak, lau herri desberdinetako 17 taldetakoak ziren. 60 minutuko saio batean talde bakoitzak barne-logikaren ezaugarrien eta kultura motorrari lotutako atribuzioen arabera lehiakortasun maila desberdina zuten hiru jarduera motor egin zituen: Stop, Baloi-eseria eta Futbol partida bat. Gozamen-maila neurtzeko erabili zen tresna Physical Activity Enjoyment Scale (PACES) galdetegia izan zen. Emaitzek erakutsi zuten, ikerketa saioan haurren gozamen-maila altua izan zela (61,25±14,88 puntukoa, gehienez 80 puntuko eskala batean). Jardueraren araberako konparaketan, ezaugarri lehiakorreko jardueretan gozamen-maila estatistikoki altuagoa izan zen lehia ezaugarririk gabeko jardueretan baino, hala, gozamen-maila altuena Futbolean lortu zen (66,01±13,38 vs. 60,98±15,16 vs. 56,77±14,6). Generoari dagokionez, neskek eta mutilek antzeko gozamen-maila izan zuten, baina, mutilen kasuan desberdintasun esanguratsuak egon ziren jarduera bakoitzean lortutako gozamen-mailen artean, balio altuena Futbolean izanik. Azkenik, emaitzaren arabera desberdintasun esanguratsuak egon ziren jarduera kontutan hartu gabe eskuratutako emaitzaren arabera eta gozamen-maila altuena irabazi zutenek lortu zuten. Lan honetatik ondorioztatu daiteke, izaera lehiakorra zuten praktika motorrek gozamen-maila altua eragin zutela Eskola Kiroleko haurrengan. Kirol praktikan egoera hezitzaileak eskaini ziren, beti ere, Eskola Kirolaren filosofiara egokitutako esku-hartze estiloak baldintzatuta. Hau guztiagatik, izaera lehiakorra duten jarduera motorrak baliozko tresnak izan daitezke haurren konpetentzia motorra garatzeko.es_ES
dc.description.abstract[ES] En el presente Trabajo Fin de Grado se ha llevado a cabo una investigación de carácter empírico, contextualizada en el marco del Deporte Escolar, que ha tenido como principal objetivo analizar el nivel de disfrute en la práctica deportiva escolar, asociado al grado de competitividad de la tarea. Participaron 221 niños y niñas de cuarto, quinto y sexto curso de Educación Primaria, correspondientes a 17 grupos de cuatro localidades diferentes. En una sesión de 60 minutos cada equipo realizó tres 3 prácticas motrices con distinto nivel de competitividad, de acuerdo con los rasgos de lógica interna y las atribuciones asociadas a la cultura motriz: Stop, Balón Sentado y Fútbol. El instrumento de medida utilizado fue el cuestionario Physical Activity Enjoyment Scale (PACES). Los principales resultados mostraron un alto nivel de disfrute en la sesión (61,25±14,88 sobre una puntuación máxima de 80 puntos). En la comparativa entre tareas, las tareas con rasgos competitivos reportaron valores de disfrute significativamente mayores a la no competitiva, siendo el Fútbol la que mostró el valor significativamente más elevado (66,01±13,38 vs. 60,98±15,16 vs. 56,77±14,6). En cuanto al género, las chicas y los chicos tuvieron un nivel de disfrute similar, pero en el caso de los chicos hubo diferencias entre los niveles de disfrute alcanzados en cada tarea, siendo el valor significativamente más elevado en el Fútbol. Finalmente, respecto al resultado hubo diferencias en función del resultado obtenido sin tener en cuenta la tarea, siendo el nivel de disfrute significativamente más elevado en el alumnado que ganó. Del presente trabajo se puede concluir que las prácticas motrices de carácter competitivo generaron niveles de disfrute elevado en el alumnado. Proporcionando un clima deportivo educativo, determinado por un estilo de intervención adecuado a la filosofía del Deporte Escolar. De esta forma, las tareas motrices de carácter competitivo pueden ser un recurso de valor para el desarrollo de la competencia motriz.
dc.description.abstract[ENG] In this Final Degree Project, an empirical research was carried out, contextualized within the framework of School Sports, with the main objective of analyzing the level of enjoyment in school sports practice, associated with the degree of competitiveness of the task. A total of 221 boys and girls from fourth, fifth and sixth grades of Primary Education participated, corresponding to 17 groups from four different localities. In a 60-minute session, each team performed three motor practices with different levels of competitiveness, according to the internal logic features and attributions associated with the motor culture: Stop, Sitting Ball and Football. The measuring instrument used was the Physical Activity Enjoyment Scale (PACES) questionnaire. The main results showed a high level of enjoyment in the session (61,25±14,88 out of a maximum score of 80 points). In the comparison between tasks, the tasks with competitive features reported significantly higher enjoyment values than the non-competitive one, with 4 Football showing the significantly higher value (66,01±13,38 vs. 60,98±15,16 vs. 56,77±14,6). Regarding gender, girls and boys had a similar level of enjoyment, but in the case of boys there were differences between the levels of enjoyment achieved in each task, the value being significantly higher in Football. Finally, regarding the result, there were differences according to the result obtained without taking into account the task, with the level of enjoyment being significantly higher in the students who won. From the present study it can be concluded that the competitive motor practices generated high levels of enjoyment in the students. It was provided an educational sports climate, determined by a style of intervention appropriate to the philosophy of School Sports. Thus, competitive motor tasks can be a valuable resource for the development of motor competence.
dc.language.isoeuses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjecteskola kirolaes_ES
dc.subjecthaurtzaroa
dc.subjectPACES
dc.subjectbarne-logika
dc.subjectkonpetentzia motorra
dc.subjectdeporte escolar
dc.subjectinfancia
dc.subjectPACES
dc.subjectlógica interna
dc.subjectcompetencia motriz
dc.subjectschool sports
dc.subjectchildhood
dc.subjectPACES
dc.subjectinternal logic
dc.subjectmotor competence
dc.titleLehiakortasunaren eta gozamenaren arteko erlazioa esploratzen: kasu-azterketaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.date.updated2023-06-19T07:26:56Z
dc.language.rfc3066es
dc.rights.holder© 2023, la autora
dc.contributor.degreeGrado en Educación Primariaes_ES
dc.contributor.degreeLehen Hezkuntzako Gradua
dc.identifier.gaurregister132638-964383-09
dc.identifier.gaurassign139148-964383


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