Esperientzia Gogor Goiztiarrak (ACE) irakasleriaren prestakuntzan, gabeziak eta aukerak
View/ Open
Date
2024-06-14Author
Pérez de Villarreal Ripa, Ane
Metadata
Show full item recordAbstract
[EUS] Askotan, eskolaratzearen arrakastaz hitz egiten denean, erreferentzia egiten zaio
ikasleriarekiko tratu onaren garrantziari. Horretarako, ezinbestekoa da ikasle guztiei
hezkuntzarako eta ikaskuntzarako aukera berdintsuak eskaintzea, haien esperientziak eta
behar anitzak kontuan hartuz. Horien artean, Adverse Childhood Experiences (ACE) edo
Esperientzia Gogor Goiztiarrak (EGG) pairatu dituzten edo pairatzen ari diren ikasleak
aurkitu daitezke, eskola komunitatearentzat askotan ezezagunak, ikusezinak edota
deserosoak direnak. Gradu amaierako lan honen bitartez, hauen esanahiaren eta ondorioen
ezagutza eskaintzen da, egoera hauen aurrean eskolak egin beharrekoak, irakasleriaren eta
ikasleriaren arteko harremana zein irakasle funtzioa, eta, irakasleriaren formakuntza
aztertzen eta azaltzen direlarik. Betiere, eskola esparruan justizia unibertsalaren printzipioa
bermatzeko, adin goiztiarretatik ACEak laguntzearen garrantzia azpimarratzen da, dauden
gabeziak eta aukerak ikertuz. Horretarako, 2022an Euskal Herriko Unibertsitatearen
(UPV/EHU) Udako Ikastaroak (UIK) fundazioak eskainitako Haurtzaroan adbertsitateak bizi
izan dituzten umeen eskolaratze prozesuak ikertzen eta laguntzen ikastaroa metodo
kualitatiboaren bitartez aztertu da. Ikastaroan parte hartutako nazioarteko eskola
komunitateko aditu desberdinen ekarpenak aztertzeaz gain, horren sortzaile eta
unibertsitateko irakasle eta ikertzailea den Gema Lasarte sakon elkarrizketatu da informazioa
osatuz eta ikerketa honen emaitzak indartuz. Lan honek irakasleriaren artean ACE
errealitatea ezagutzera eman eta zabaltzea du helburu, horiek laguntzeko eta irakasle
funtzioa hobetzeko adituek ematen dituzten gomendioak jasoz eta aztertuz. Lanaren emaitza
eta ondorioek irakasleen formakuntzaren kalitatean hobetu beharretan jartzen dute fokoa [ES] Muchas veces, cuando se habla del éxito de la escolarización, se hace referencia a
la importancia del buen trato al alumnado. Para ello, es imprescindible ofrecer a todos los
alumnos posibilidades igualitarias para la educación y el aprendizaje, teniendo en cuenta sus
experiencias y necesidades adversas. Entre ellas se encuentran los alumnos que han
padecido o están padeciendo las Adverse Childrenhood Experiences (ACE) o Experiencias
Adversas en la Infancia (EAI), las cuales a menudo son desconocidas, invisibles e incluso
incómodas para la comunidad escolar. A través de este trabajo de fin de grado, se ofrece
conocimiento sobre su significado y consecuencias, mediante el estudio y explicación de lo
que debe hacer la escuela frente a ellas, la relación entre el profesorado y el alumnado, así
1
como la función docente, y, la formación del profesorado. En todo momento, para garantizar
el principio de la justicia universal en el ámbito escolar, se destaca la importancia de ayudar
en las ACE desde edades tempranas, investigando las carencias y las oportunidades. Para
ello, se ha estudiado mediante el método cualitativo el curso Haurtzaroan adbertsitateak bizi
izan dituzten umeen eskolaratze prozesuak ikertzen eta laguntzen (en castellano,
Investigando y ayudando los procesos de escolarización de niños/niñas que han padecido
adversidades en la infancia), ofrecido en 2022 por la fundación Udako Ikastaroak (UIK, en
castellano, Cursos de verano) de la Universidad del País Vasco (UPV/EHU). Además de
analizar las aportaciones de participantes expertos internacionales de la comunidad escolar,
se ha entrevistado en profundidad a la profesora e investigadora de la universidad y
creadora del mismo Gema Lasarte para completar la información y reforzar los resultados de
esta investigación. Este trabajo tiene como objetivo dar a conocer y difundir la realidad de
las ACE entre el profesorado, recogiendo y estudiando los consejos de los expertos para
ayudar a estos y mejorar la función docente. Los resultados y conclusiones de este trabajo
ponen el foco en la necesidad de mejorar la calidad de la formación de los profesores. [EN] Many times, when talking about the success of schooling, reference is made to the
importance of good treatment of students. For this, it is essential to offer all students equal
opportunities for education and learning, by keeping in mind their adverse experiences and
needs. Among these are students who have suffered or are suffering from Adverse
Childrenhood Experiences (ACE), which are often unknown, invisible and even
uncomfortable for the school community. Through this end-of-degree project, knowledge
about their meaning and consequences is offered, through the study and explanation of what
the school should do in response to them, the relationship between teachers and students,
as well as teaching function, and teacher training. At all times, in order to guarantee the
principle of universal justice in the school environment, the importance of helping ACEs from
an early age is highlighted, investigating deficiencies and opportunities. To do this, the course
Haurtzaroan adbertsitateak bizi izan dituzten umeen eskolaratze prozesuak ikertzen eta
laguntzen (in english, Investigating and helping the schooling processes of children who have
suffered adversities in childhood), offered in 2022 by the Udako Ikastaroak foundation (UIK,
in english, Summer courses) of the University of The Basque Country (UPV/EHU) has been
studied using the qualitative method. In addition to analyzing the contributions of international
expert participants from the school community, the teacher and researcher of the university
2
and also creator of the same Gema Lasarte has been interviewed in depth to complete the
information and reinforce the results of this research. This project aims to make known and
disseminate the reality of ACEs among teachers, collecting and studying the experts´ advice
to help them and improve the teaching function. The results and conclusions of this work
focus on the need to improve the quality of teacher training.