Show simple item record

dc.contributor.advisorTresserras Angulo, Alaitz ORCID
dc.contributor.authorPérez de Villarreal Ripa, Ane
dc.contributor.otherE.U. MAGISTERIO -VITORIA-GASTEIZ
dc.contributor.otherGASTEIZKO IRAKASLEEN U.E.
dc.date.accessioned2024-06-14T15:37:40Z
dc.date.available2024-06-14T15:37:40Z
dc.date.issued2024-06-14
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/68436
dc.description55 p. -- Bibliogr.: p. 40-46
dc.description.abstract[EUS] Askotan, eskolaratzearen arrakastaz hitz egiten denean, erreferentzia egiten zaio ikasleriarekiko tratu onaren garrantziari. Horretarako, ezinbestekoa da ikasle guztiei hezkuntzarako eta ikaskuntzarako aukera berdintsuak eskaintzea, haien esperientziak eta behar anitzak kontuan hartuz. Horien artean, Adverse Childhood Experiences (ACE) edo Esperientzia Gogor Goiztiarrak (EGG) pairatu dituzten edo pairatzen ari diren ikasleak aurkitu daitezke, eskola komunitatearentzat askotan ezezagunak, ikusezinak edota deserosoak direnak. Gradu amaierako lan honen bitartez, hauen esanahiaren eta ondorioen ezagutza eskaintzen da, egoera hauen aurrean eskolak egin beharrekoak, irakasleriaren eta ikasleriaren arteko harremana zein irakasle funtzioa, eta, irakasleriaren formakuntza aztertzen eta azaltzen direlarik. Betiere, eskola esparruan justizia unibertsalaren printzipioa bermatzeko, adin goiztiarretatik ACEak laguntzearen garrantzia azpimarratzen da, dauden gabeziak eta aukerak ikertuz. Horretarako, 2022an Euskal Herriko Unibertsitatearen (UPV/EHU) Udako Ikastaroak (UIK) fundazioak eskainitako Haurtzaroan adbertsitateak bizi izan dituzten umeen eskolaratze prozesuak ikertzen eta laguntzen ikastaroa metodo kualitatiboaren bitartez aztertu da. Ikastaroan parte hartutako nazioarteko eskola komunitateko aditu desberdinen ekarpenak aztertzeaz gain, horren sortzaile eta unibertsitateko irakasle eta ikertzailea den Gema Lasarte sakon elkarrizketatu da informazioa osatuz eta ikerketa honen emaitzak indartuz. Lan honek irakasleriaren artean ACE errealitatea ezagutzera eman eta zabaltzea du helburu, horiek laguntzeko eta irakasle funtzioa hobetzeko adituek ematen dituzten gomendioak jasoz eta aztertuz. Lanaren emaitza eta ondorioek irakasleen formakuntzaren kalitatean hobetu beharretan jartzen dute fokoa
dc.description.abstract[ES] Muchas veces, cuando se habla del éxito de la escolarización, se hace referencia a la importancia del buen trato al alumnado. Para ello, es imprescindible ofrecer a todos los alumnos posibilidades igualitarias para la educación y el aprendizaje, teniendo en cuenta sus experiencias y necesidades adversas. Entre ellas se encuentran los alumnos que han padecido o están padeciendo las Adverse Childrenhood Experiences (ACE) o Experiencias Adversas en la Infancia (EAI), las cuales a menudo son desconocidas, invisibles e incluso incómodas para la comunidad escolar. A través de este trabajo de fin de grado, se ofrece conocimiento sobre su significado y consecuencias, mediante el estudio y explicación de lo que debe hacer la escuela frente a ellas, la relación entre el profesorado y el alumnado, así 1 como la función docente, y, la formación del profesorado. En todo momento, para garantizar el principio de la justicia universal en el ámbito escolar, se destaca la importancia de ayudar en las ACE desde edades tempranas, investigando las carencias y las oportunidades. Para ello, se ha estudiado mediante el método cualitativo el curso Haurtzaroan adbertsitateak bizi izan dituzten umeen eskolaratze prozesuak ikertzen eta laguntzen (en castellano, Investigando y ayudando los procesos de escolarización de niños/niñas que han padecido adversidades en la infancia), ofrecido en 2022 por la fundación Udako Ikastaroak (UIK, en castellano, Cursos de verano) de la Universidad del País Vasco (UPV/EHU). Además de analizar las aportaciones de participantes expertos internacionales de la comunidad escolar, se ha entrevistado en profundidad a la profesora e investigadora de la universidad y creadora del mismo Gema Lasarte para completar la información y reforzar los resultados de esta investigación. Este trabajo tiene como objetivo dar a conocer y difundir la realidad de las ACE entre el profesorado, recogiendo y estudiando los consejos de los expertos para ayudar a estos y mejorar la función docente. Los resultados y conclusiones de este trabajo ponen el foco en la necesidad de mejorar la calidad de la formación de los profesores.
dc.description.abstract[EN] Many times, when talking about the success of schooling, reference is made to the importance of good treatment of students. For this, it is essential to offer all students equal opportunities for education and learning, by keeping in mind their adverse experiences and needs. Among these are students who have suffered or are suffering from Adverse Childrenhood Experiences (ACE), which are often unknown, invisible and even uncomfortable for the school community. Through this end-of-degree project, knowledge about their meaning and consequences is offered, through the study and explanation of what the school should do in response to them, the relationship between teachers and students, as well as teaching function, and teacher training. At all times, in order to guarantee the principle of universal justice in the school environment, the importance of helping ACEs from an early age is highlighted, investigating deficiencies and opportunities. To do this, the course Haurtzaroan adbertsitateak bizi izan dituzten umeen eskolaratze prozesuak ikertzen eta laguntzen (in english, Investigating and helping the schooling processes of children who have suffered adversities in childhood), offered in 2022 by the Udako Ikastaroak foundation (UIK, in english, Summer courses) of the University of The Basque Country (UPV/EHU) has been studied using the qualitative method. In addition to analyzing the contributions of international expert participants from the school community, the teacher and researcher of the university 2 and also creator of the same Gema Lasarte has been interviewed in depth to complete the information and reinforce the results of this research. This project aims to make known and disseminate the reality of ACEs among teachers, collecting and studying the experts´ advice to help them and improve the teaching function. The results and conclusions of this work focus on the need to improve the quality of teacher training.
dc.language.isoeuses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectAdverse Childhood Experiences (ACE)
dc.subjecteskola
dc.subjectirakasle funtzioa
dc.subjectirakasleriaren formakuntza
dc.subjectescuela
dc.subjectfunción docente
dc.subjectformación del profesorado
dc.subjectschool
dc.subjectteaching function
dc.subjectteacher training
dc.titleEsperientzia Gogor Goiztiarrak (ACE) irakasleriaren prestakuntzan, gabeziak eta aukerakes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.date.updated2023-06-19T07:59:10Z
dc.language.rfc3066es
dc.rights.holder© 2023, la autora
dc.contributor.degreeGrado en Educación Infantiles_ES
dc.contributor.degreeHaur Hezkuntzako Gradua
dc.identifier.gaurregister132530-965619-09
dc.identifier.gaurassign138808-965619


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record