Search
Now showing items 1-10 of 18
El uso de la triangulación en un estudio de detección de necesidades de formación permanente en profesorado no universitario de la Comunidad de Madrid.
(Arizona State University, 2009-01-15)
[ES] El presente artículo pretende destacar la importancia de la triangulación como elemento o herramienta para comparar y validar informaciones obtenidas mediante diferentes fuentes y métodos. Para ello se apoya en los ...
El efecto contextual del nivel socioeconómico sobre el rendimiento académico en la educación secundaria obligatoria en la Comunidad Autónoma Vasca (España). Estudio diferencial del nivel socioeconómico familiar y el del centro escolar.
(Arizona State University, 2007-04-02)
[ES] El objetivo de este trabajo es analizar el efecto contextual del nivel socioeconómico (SES) sobre el rendimiento académico en Matemáticas y Lengua en la Educación Secundaria Obligatoria (ESO) en la Comunidad Autónoma ...
Conducta antisocial en adolescentes y jóvenes: prevalencia en el País Vasco y diferencias en función de variables socio-demográficas
(UNED, 2016-06)
The goals of this study were to analyze the prevalence of antisocial behavior and to explore differences as a function of socio-demographic variables (gender, age, socioeconomic level, parents' educational level). The ...
Stress, anxiety, and depression levels in the initial stage of the COVID-19 outbreak in a population sample in the northern Spain
(Escola Nacional de Saúde Pública Sergio Arouca, 2020)
En marzo de 2020, el virus SARS-CoV-2 procedente de China ha llegado a España y desde el 14 de marzo se ha declarado el estado de alarma en todo el Estado español, llevando al confinamiento a toda la población. La presente ...
Forum Theatre as a democratic space of citizenship in secondary school: an educational experience in the Basque Country
(Routledge, 2020-10-27)
[EN]This article seeks to explore the potential implications of using the Forum Theatre technique in secondary school settings. To do so, we describe the intervention programme undertaken in four secondary schools in the ...
Cultivando comunidades de práctica en la extensión universitaria: artes escénicas y performativas en el campus de Gipuzkoa
(Universidad de Cádiz, 2019)
El artículo presenta la extensión universitaria desde un enfoque relacional, como un ecosistema de
interacciones entre agentes académicos y socia
-
les, dentro y fuera del campus. Basándose ...
Narrative skill and identification of values and countervalues in cartoons by Primary Education students
(Anales de Psicología / Annals of Psychology, 2019-04-07)
[EN] This research analyses whether the structure (non-narrative or narrative) that characterizes cartoons affects the narrative skill and identifi-cation of values and countervalues, as opposed to personal (age, school ...
Structure of cartoons, narrative skills and perception of values/countervalues in primary school
(Taylor and Francis, 2019-08-27)
This study analyses whether narrative skill and the perception of
values/countervalues among students in primary school vary according to the
structure (narrative vs non-narrative) of the episodes of fiction viewed, the ...
Parental mediation of the Internet use of Primary students: beliefs, strategies and difficulties
(Comunicar, 2018-01-01)
[ES] El uso de Internet de los niños y las niñas a edades cada vez más tempranas constituye un reto para las familias, las escuelas y la política educativa y social en la actualidad. Se presenta una investigación cualitativa ...
Values and emotions in children’s audiovisual fictional narratives
(Comunicar, 2016-04-01)
[EN] The aim of this study is to identify which values and emotions are transmitted in the favorite fictional TV programs of children aged between 8 and 12, according to their particular type of structure. Based on the ...