Show simple item record

dc.contributor.authorOregui González, Eider
dc.contributor.authorAierbe Barandiaran, Ana
dc.date2020-08-27
dc.date.accessioned2019-11-19T15:37:43Z
dc.date.available2019-11-19T15:37:43Z
dc.date.issued2019-08-27
dc.identifier.citationCultura y Educación=Culture and Education 31(3) : 609-639 (2019)es_ES
dc.identifier.issn1135-6405
dc.identifier.issn1578-4118
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/36385
dc.description.abstractThis study analyses whether narrative skill and the perception of values/countervalues among students in primary school vary according to the structure (narrative vs non-narrative) of the episodes of fiction viewed, the grade age (third and sixth, 8–12 years old), sex and attentional level.With this purpose in mind, quantitative and qualitative methodologies were implemented. The most noteworthy results include the higher narrative skill and perception of values/countervalues of students in the sixth grade of primary school and those who viewed an episode with a narrative structure. The conclusion is that when addressing narrative skills and the education in values/countervalues from the formal and informal spheres, special importance should be attached to the structure of the fiction contents, given that it can to some extent help students make the messages meaningful in terms of values and countervalues.es_ES
dc.description.abstractEsta investigación analiza si la habilidad narrativa y la percepción de valores/contravalores por alumnado de Educación Primaria varia en relación a la estructura (narrativa y no narrativa) de los episodios de ficción visionados, el curso-edad (tercero y sexto, 8–12 años), el sexo y el nivel atencional. Con esta finalidad se han implementado metodologías cuantitativas y cualitativas. Entre los resultados obtenidos destaca la mayor habilidad narrativa y percepción de valores/contravalores del alumnado de sexto de Educación Primaria y de quienes han visionado el episodio de estructura narrativa. Se concluye que al abordar las habilidades narrativas y la educación de valores/contravalores desde el ámbito formal e informal se conceda especial relevancia a la estructura de los contenidos de ficción puesto que puede, en mayor o menor grado, facilitar al alumnado dotar de sentido a los mensajes en términos de valores y contravalores.es_ES
dc.description.sponsorshipMINECO [BES-2015-071923]; ESF [BES-2015-071923]; UPV/EHU [EHU13/65]; UPV/EHU [UFI11/04]; UPV/EHU [GIU15/14].es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherTaylor and Francises_ES
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MINECO/BES-2015-071923es_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesses_ES
dc.subjectcartoonses_ES
dc.subjectnarrative skillses_ES
dc.subjectvalueses_ES
dc.subjectattentiones_ES
dc.subjectchildrenes_ES
dc.subjectdibujos animadoses_ES
dc.subjecthabilidades narrativases_ES
dc.subjectvaloreses_ES
dc.subjectatenciónes_ES
dc.subjectinfanciaes_ES
dc.titleStructure of cartoons, narrative skills and perception of values/countervalues in primary schooles_ES
dc.title.alternativeEstructura de los dibujos animados, habilidades narrativas y percepción de valores/contravalores en Educación Primariaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.holder© 2019 Fundacion Infancia y Aprendizajees_ES
dc.relation.publisherversionhttps://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/11356405.2019.1630954es_ES
dc.identifier.doi10.1080/11356405.2019.1630954
dc.departamentoesMétodos de investigación y diagnostico en educaciónes_ES
dc.departamentoesPsicología evolutiva y de la educaciónes_ES
dc.departamentoeuBilakaeraren eta hezkuntzaren psikologiaes_ES
dc.departamentoeuHezkuntzako ikerkuntza eta diagnosi metodoakes_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record