Browsing (2012) Volumen 17. Número 33 by Title
Now showing items 7-13 of 13
-
Editoriales conjuntos: de la experiencia de la Transición al artículo conjunto de la prensa catalana
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)La publicación de editoriales conjuntos entre periódicos de distinto signo y procedencia fue un recurso utilizado en los años de la Transición con el objetivo de defender posiciones democráticas frente a circunstancias ... -
Jerarquización en el tratamiento periodístico de los asesinatos de ETA en los medios de comunicación vascos (1996-1998)
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)The newspapers of the Basque Country had not yet made fully aware of the importance of media in the fight against terrorism until 1996. From that year ETA began a sustained campaign of attacks to politicians and the media ... -
La síntesis infodigital: El cambio en la comunicación local
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)The new multimedia forms, consist of properties that include information and documentation that can attract the interest of different people of a certain relatively small geographical area. These new fusions, their ways ... -
Lolita airada: girl power y venganza en Hard Candy (David Slade, 2005)
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)Artikulu honetan betidanik zinearen historian presente egon den Lolitaren mitoa XXI mendeko zinera nola egokitu den aztertzen da. Horretarako, Hard Candy pelikula independente amerikarra hartzen da eredutzat. Ohiko baliabideez ... -
Nuevos formatos publicitarios y telefonía móvil: los "mobile advergames"
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)This paper analyzes mobile advergames in the context of advertising formats used in mobile marketing. Based on the features and functionality that define these formats, this paper identifies the predominant type of these ... -
Revistas iberoamericanas sobre comunicación
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)... -
Variaciones estratégicas en los spots electorales de televisión y de Internet en campaña electoral
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)The electoral campaign before the elections of March 9, 2008 was the first one in which the political parties decided to use Internet as media of his electoral spots. In this article are exposed the results of a research ...