Now showing items 1-13 of 13

    • Thumbnail

      Advertising self-regulation activity: A Comparison between Spain and US 

      Medina Laverón, Mercedes; An, Soontae (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)
      Autocontrolek 2005etik 2009ra bitartean buruturiko jarduera gainbegiratzen da. Iragarritako produktuaren, eskatzailearen, iragarkiak jaso dituzten hedabideen, Autocontrolen eta iragarlearen erantzunaren eta urraturiko kode, ...
    • Thumbnail

      Al rescate de la verificación periodística 

      Cebrián Enrique, Bernardino J. (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)
      This article shows the value of verification in the journalistic area through some examples and, especially, through arguments of foreign and Spanish, both classic and current authors. Two obstacles are exposed: those that ...
    • Thumbnail

      Algunos porqués cognitivos del análisis semiótico: Una aproximación a las confluencias entre Semiótica y Psicología Cognitiva 

      Pérez Latorre, Oliver (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)
      Analisi semiotikoa ulertu ahal izateko, gero eta garrantzitsuagoa da psikologia kognitiboarekin mantentzen dituen harremanak kontuan izatea. Diskurtsoaren analisi semiotikoa irakurle estandarrak testu bat ulertzeko duen ...
    • Thumbnail

      Cobertura informativa y visibilidad mediática del Foro Social Mundial en una esfera pública crecientemente transnacionalizada 

      Jerez, Ariel; Resina de la Fuente, Jorge; Chico Hernández, Ramiro (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)
      The World Social Forum (WSF) held in Belem de Pará (Brazil) during December 2009 was both an international political and media phenomenon within an increasingly transnationalized public sphere. However, the way in which ...
    • Thumbnail

      Creativos publicitarios en Perú: características y entorno laboral 

      Mensa Torras, Marta (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)
      This article is about the advertising creativity in Peru. Charles Taylor, International Journal of Advertising editor, called on researchers in the field of advertising to initiate research in the emerging countries of ...
    • Thumbnail

      Diseño y visualización de la información: Caracterización del mensaje infográfico en los diarios españoles 

      Otero López, María Luisa; López García, Xosé; González Veira, Xaquín (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)
      Kontaera infografikoak bere espazioa topatu du informazio orokorreko espainiar egunkarietan. Funtzio informatzaile eta dibulgatzaile bat aldarrikatzen duten profesionalen artean eztabaidak eragiten dituen espazio bat da ...
    • Thumbnail

      Editoriales conjuntos: de la experiencia de la Transición al artículo conjunto de la prensa catalana 

      López Hidalgo, Antonio; Fernández-Barrero, Angeles (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)
      La publicación de editoriales conjuntos entre periódicos de distinto signo y procedencia fue un recurso utilizado en los años de la Transición con el objetivo de defender posiciones democráticas frente a circunstancias ...
    • Thumbnail

      Jerarquización en el tratamiento periodístico de los asesinatos de ETA en los medios de comunicación vascos (1996-1998) 

      Caminos Marcet, José María; Armentia Vizuete, José Ignacio ORCID; Marín Murillo, María Flora ORCID (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)
      The newspapers of the Basque Country had not yet made fully aware of the importance of media in the fight against terrorism until 1996. From that year ETA began a sustained campaign of attacks to politicians and the media ...
    • Thumbnail

      La síntesis infodigital: El cambio en la comunicación local 

      Valero Sancho, José Luis ORCID (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)
      The new multimedia forms, consist of properties that include information and documentation that can attract the interest of different people of a certain relatively small geographical area. These new fusions, their ways ...
    • Thumbnail

      Lolita airada: girl power y venganza en Hard Candy (David Slade, 2005) 

      Aguirre Miguélez, Katixa (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)
      Artikulu honetan betidanik zinearen historian presente egon den Lolitaren mitoa XXI mendeko zinera nola egokitu den aztertzen da. Horretarako, Hard Candy pelikula independente amerikarra hartzen da eredutzat. Ohiko baliabideez ...
    • Thumbnail

      Nuevos formatos publicitarios y telefonía móvil: los "mobile advergames" 

      Adelantado Mateu, Eulalia; Martí Parreño, José (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)
      This paper analyzes mobile advergames in the context of advertising formats used in mobile marketing. Based on the features and functionality that define these formats, this paper identifies the predominant type of these ...
    • Thumbnail

      Revistas iberoamericanas sobre comunicación 

      Aiestaran Yarza, Alazne (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)
      ...
    • Thumbnail

      Variaciones estratégicas en los spots electorales de televisión y de Internet en campaña electoral 

      Gómez Puertas, Lorena; Capdevila Gómez, Arantxa (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)
      The electoral campaign before the elections of March 9, 2008 was the first one in which the political parties decided to use Internet as media of his electoral spots. In this article are exposed the results of a research ...