Search
Now showing items 1-10 of 12
Al rescate de la verificación periodística
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)
This article shows the value of verification in the journalistic area through some examples and, especially, through arguments of foreign and Spanish, both classic and current authors. Two obstacles are exposed: those that ...
Lolita airada: girl power y venganza en Hard Candy (David Slade, 2005)
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)
Artikulu honetan betidanik zinearen historian presente egon den Lolitaren mitoa XXI mendeko zinera nola egokitu den aztertzen da. Horretarako, Hard Candy pelikula independente amerikarra hartzen da eredutzat. Ohiko baliabideez ...
Nuevos formatos publicitarios y telefonía móvil: los "mobile advergames"
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)
This paper analyzes mobile advergames in the context of advertising formats used in mobile marketing. Based on the features and functionality that define these formats, this paper identifies the predominant type of these ...
Revistas iberoamericanas sobre comunicación
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)
Creativos publicitarios en Perú: características y entorno laboral
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)
This article is about the advertising creativity in Peru. Charles Taylor, International Journal of Advertising editor, called on researchers in the field of advertising to initiate research in the emerging countries of ...
Algunos porqués cognitivos del análisis semiótico: Una aproximación a las confluencias entre Semiótica y Psicología Cognitiva
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)
Analisi semiotikoa ulertu ahal izateko, gero eta garrantzitsuagoa da psikologia kognitiboarekin mantentzen dituen harremanak kontuan izatea. Diskurtsoaren analisi semiotikoa irakurle estandarrak testu bat ulertzeko duen ...
Variaciones estratégicas en los spots electorales de televisión y de Internet en campaña electoral
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)
The electoral campaign before the elections of March 9, 2008 was the first one in which the political parties decided to use Internet as media of his electoral spots. In this article are exposed the results of a research ...
Diseño y visualización de la información: Caracterización del mensaje infográfico en los diarios españoles
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)
Kontaera infografikoak bere espazioa topatu du informazio orokorreko espainiar egunkarietan. Funtzio informatzaile eta dibulgatzaile bat aldarrikatzen duten profesionalen artean eztabaidak eragiten dituen espazio bat da ...
Cobertura informativa y visibilidad mediática del Foro Social Mundial en una esfera pública crecientemente transnacionalizada
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)
The World Social Forum (WSF) held in Belem de Pará (Brazil) during December 2009 was both an international political and media phenomenon within an increasingly transnationalized public sphere. However, the way in which ...
Editoriales conjuntos: de la experiencia de la Transición al artículo conjunto de la prensa catalana
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)
La publicación de editoriales conjuntos entre periódicos de distinto signo y procedencia fue un recurso utilizado en los años de la Transición con el objetivo de defender posiciones democráticas frente a circunstancias ...