Browsing (2017) Volumen 22. Número 42 by Title
Now showing items 1-11 of 11
-
Análisis de Twitter como fuente, recurso de interacción y medio de difusión para los periodistas vascos
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2017)El objetivo del presente estudio es descubrir el valor, la influencia y el uso de la red social Twitter como herramienta periodística entre los profesionales vascos de la comunicación. Se ha analizado el uso de Twitter por ... -
Berrikuntza eta egokitzapen estrategikoa konbergentzia-eremuan: Euskal Autonomia Erkidegoko informazio-enpresen erantzuna
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2017)Multi-platform production routines and media convergence tendencies generate intricate changes in the media companies and groups. In this context, the article explains the advancements on the subject of convergence experienced ... -
La duración del plano en el videoclip: hacia una categorización de los recursos formales en el vídeo musical contemporáneo
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2017)This paper aims to discover usual practices in the filming and the edition on the current music video. Even if the format proposes a large range of possibilities, we consider that the formal options repetition could lead ... -
La efectividad de las páginas web en la comunicación empresarial de las pequeñas y medianas empresas. Un estudio en PYMES de la provincia de Cádiz
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2017)Given the importance that the web is becoming for developing the communication of SMEs, this research has as main objective to analyze the corporate sites of a sample of small and medium enterprises of the province of ... -
La representación fílmica de la memoria personal: las películas de memoria
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2017)The article seeks to define and analyze what it calls memory films, fiction or documentary films that have as their main theme personal memory. These films bring to the fore the present/past duplicity –inherent both in ... -
Press coverage of the WHO report on meat consumption and cancer: sources and frames
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2017)El comunicado emitido por la OMS el 26 de octubre de 2015 acerca de la cancinogenicidad de la carne roja y sus derivados alcanzó una amplia respuesta en los medios de comunicación españoles. Tras la alarma mediática inicial, ... -
¿Qué buscan los usuarios de medios digitales de oración? Análisis de usos y gratificaciones de Rezandovoy
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2017)Artikulu honen helburua baliabide digitaletako erlijioa ezagutzen laguntzea da, eta, horretarako, kasu-azterketa bat egingo da erabileren eta sarien ikuspegitik. Rezandovoy mundu gaztelaniadun guztiko milaka pertsonak ... -
Revistas del Journal Citation Reports sobre Comunicación
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2017)... -
Sentir el sentido del filme: la dimensión corporal de la composición visual en la teoría de Serguéi M. Eisenstein
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2017)Establishing attentional trajectories through their visual compositions, films can move their viewers, eliciting certain kinesthetic experiences in their bodies. But few authors have thought about it until now. This text ... -
The smart city apps as the core of place branding strategy: a comparative analysis of innovation cases
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2017)The phenomenon of the smart cities represents the logical and natural development of traditional cities due to the improvement of communication technologies applied to the services they provide on daily operating processes. ... -
Twitter como herramienta para la comunicación en salud en el contexto del fomento de la donación de órganos en el Perú
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2017)This article analyzes the characteristics of the communication through Twitter in the framework of the promotion of organ donation, based on the study of the publications of the Ministry of Health (Minsa) and Social Health ...