UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • Español
    • Euskera
  • Login
  • English 
    • English
    • Español
    • Euskera
  • FAQ
View Item 
  •   Home
  • INVESTIGACIÓN
  • Artículos, Comunicaciones, Libros
  • Artículos
  • View Item
  •   Home
  • INVESTIGACIÓN
  • Artículos, Comunicaciones, Libros
  • Artículos
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Investigar los géneros discursivos en el proceso educativo

Thumbnail
View/Open
725-1146-1-PB.pdf (143.1Kb)
Date
2009
Author
Ruiz Bikandi, Uri
Camps Mundó, Anna
Metadata
Show full item record
Revista de Psicodidáctica 14(2) : 211-228 (2009)
URI
http://hdl.handle.net/10810/4262
Abstract
[Es] En este artículo se presenta una línea de investigación cuyo objetivo es comprender y describir los procesos de enseñanza y aprendizaje. Con ese propósito, esta línea de investigación da prioridad a la indagación en torno al triángulo didáctico (docente, aprendiz y objeto de enseñanza) y la lleva a cabo a través del estudio del discurso, eje de la interacción educativa, y lo hace en conexión con diversos campos de la psicología. Desde la Didáctica de la Lengua se proponen cuatro ámbitos temáticos de gran vitalidad investigadora: La interacción en el aula en el aprendizaje de segundas lenguas, La enseñanza y el aprendizaje de la escritura, La actividad metalingüística y la enseñanza de la gramática y La formación del profesorado para la enseñanza de lenguas en situaciones plurilingües. Todos ellos son ámbitos que abarcan problemáticas conexas con otras áreas de conocimiento.
 
[En] In this article we introduce a research line which principal aim is to describe and to understand teaching and learning processes. Research priority is given to inquiring on instructional triangle (teacher, learner and teaching object). It does it through discourse analysis. Discourse analysis is meant to be the backbone of learning interaction in every knowledge field, and it does it in connection with different psychology fields. Starting from the Language Teaching perspective, four thematic vigorous research focus are to be considered. The first one is interaction in classroom environment for second language learning. The second thematic focus is on teaching and learning writing. The third focus is about metalinguistic activity and grammar teaching process. Last but not least is teacher training on language teaching in a multilingual environment. All this fields joined together touch a wide range of issues linked to other broad spectrum areas of knowledge.
 
Collections
  • Artículos
  • (2009) Volumen 14. Número 2

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
OpenAIRE
OpenAIRE
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
OpenAIRE
OpenAIRE