Recent Submissions

  • Thumbnail

    Ahozko adierazpena eta dramatizazioa Haur Hezkuntzako irakasleen baliabide 

    Argüelles Razquin, Garbiñe; Zelaieta Anta, Edu (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)
    This article, which is based on a Final Degree Dissertation deals with two ways of communication that teachers use in Infant Education: the oral expression and the dramatization. This project offers the opportunity to know ...
  • Thumbnail

    Fenomeno emozionalen eta sormenaren arteko erlazioak oinarrizko psikologiaren ikuspegitik 

    Soroa Martínez, Goretti; Aritzeta Galán, Aitor; Balluerka Lasa, Nekane (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)
    Nowadays, the relationship between emotions and creativity constitutes a line of research of increasing interest. In addition, socio-emotional and creative skills are considered the cornerstone of improvement of academic ...
  • Thumbnail

    Hezkuntza-komunitatearen zeregina kultura ondarearen transmisioan 

    Ramirez de Okariz Telleria, Iñigo (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)
    Quelle fonction remplit l’éducation, du point de vue de la participation, dans la gestion du patrimoine culturel? Son défi consiste, selon nous, à articuler le mieux possible l’espace entre les responsables de la gestion ...
  • Thumbnail

    Antzinako Ostatu-etxe izatetik Bigarren Hezkuntzako Institutu izatera. Bergarako Mintegiaren historia ikasleen ikuspegitik (1776-1860) 

    Chaparro Sáinz, Álvaro; Camino Ortiz de Barrón, Igor (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)
    La villa de Vergara fue el lugar donde se situaron los orígenes del Instituto Provincial de Segunda Enseñanza, un hecho que no resulta casual, puesto que la citada villa se erigió en una referencia obligada en cuanto a ...

View more