GANDERE: Recent submissions
Now showing items 41-44 of 78
-
Fostering the Social Development of Children with Special Educational Needs or Disabilities (SEND) through Dialogue and Interaction: A Literature Review
(MDPI, 2020-06-08)The United Nations’ Sustainable Development Goal 4 stresses the importance of offering all students an inclusive, quality education, so that they can develop necessary life skills, including academic and social skills. ... -
Open Circle: playing coexistence in ten movements
(Sage Publishing, 2020)The central focus of this article is Open Circle, a play written by Esther Uria-Iriarte that follows Arts Based Research (ABR) methods in theatrically interpreting the results of a doctoral research study carried out in ... -
Cultivando comunidades de práctica en la extensión universitaria: artes escénicas y performativas en el campus de Gipuzkoa
(Universidad de Cádiz, 2019)El artículo presenta la extensión universitaria desde un enfoque relacional, como un ecosistema de interacciones entre agentes académicos y socia - les, dentro y fuera del campus. Basándose ... -
Mediación parental del uso de Internet desde una perspectiva de género
(Instituto de Investigación y Desarrollo Educativo (Baja California, México), 2020-01-31)[ES]El objetivo de esta investigación es conocer la percepción de los progenitores sobre el uso de Internet de sus hijos/as, así como sus prácticas de mediación para promover los beneficios y evitar los riesgos en la red. ...