Autismoaren Espektroko Nahasmendua duen gazte bati egokitutako komunikatzaile digitala
Laburpena
[EU] Lan honen helburu nagusiak, Autismoaren Espektroko Nahasmendua (AEN)
duen 10 urteko ikasle batentzat komunikatzaile digital bat diseinatzea eta ikaslea hori
erabiltzen hastea izan dira. Ikaslea Lehen Hezkuntzako etapan dago eskolaratua eta beste
pertsonekin ahoz komunikatzeko zailtasunak ditu. Lan honetan, AEN-ari eta Komunikazioa
Sistema Alternatibo eta Handigarriei (KSAH) buruzko errebisio teoriko bat egin ostean,
ikaslearen komunikazio beharrei erantzungo dion komunikatzaile digital bat diseinatu da
Asterics Grid programaz baliatuz. Honekin batera, diseinuan eman diren urratsak eta emaitza
bera zein den azaldu dira. Gainera, ikasleak komunikatzaile digitalari ematen dion
erabileraren jarraipena egin da. Ondorio gisa esan daiteke komunikatzaile digitalen erabilera
arrakastatsua izan dadin, ezinbestekoa dela haur bakoitzaren komunikazio beharrak
identifikatzea eta merkatuan dauden programa guztien artetik doakoak direnak lehenestea.
Baita ere funtsezkoa izango da haurren inguruneko pertsonekin eta bereziki haren
familiarekin elkar lanean jardutea eskolatik abiatu den lanketa bizitzako esparru guztietara
orokortzeko. Zalantzarik gabe, komunikatzaile digitalek AENak eta ahozko
komunikazioarekin zailtasunak dituzten haurren bizi kalitatea hobetu dezakete. [ES] Los objetivos principales de este trabajo han sido diseñar un comunicador digital
para un alumno de 10 años con Trastorno del Espectro Autista (TEA) y que el alumno
comenzara a utilizarlo. El alumno está escolarizado en la etapa de Educación Primaria (EP) y
tiene dificultades para comunicarse oralmente con otras personas. En este trabajo, tras
realizar una revisión teórica sobre el TEA y los Sistemas Alternativos y Aumentativos de
Comunicación (SAAC), se ha diseñado un comunicador digital que responde a las
necesidades comunicativas del alumno a través del programa Asterics Grid. Se describen los
pasos dados en el diseño y el resultado de sí mismo. Además, se ha realizado un seguimiento
del uso que el alumno hace del comunicador digital. Como conclusión se puede decir que
para que el uso de comunicadores digitales sea exitoso, es imprescindible identificar las
necesidades comunicativas de cada alumno y priorizar las opciones gratuitas de los
programas existentes en el mercado. También resulta fundamental el trabajo en común con las personas del entorno de los niños y especialmente con su familia para generalizar el
trabajo iniciado en la escuela a todos los ámbitos de la vida. Sin duda, los comunicadores
digitales pueden mejorar la calidad de vida de los niños con TEA que tienen dificultades con
la comunicación oral. [EN] The main objectives of this work have been to design a digital communicator for a
10-year-old student with Autism Spectrum Disorder (ASD) and for the student to start using
it. The student is in Primary Education (PE) and has difficulties communicating orally with
other people. In this work, after a theoretical review on ASD and Alternative and
Augmentative Communication Systems (AACS), a digital communicator has been designed
to meet the communicative needs of the student through the Asterics Grid program. The steps
taken in the design and the result itself are described. In addition, the student's use of the
digital communicator has been monitored. In conclusion, it can be said that for the use of
digital communicators to be successful, it is essential to identify the communicative needs of
each student and to prioritize the free ones of all the existing programs on the market. It will
also be essential to work together with the people around the children and especially with
their families in order to generalize the work that has started at school to all areas of life.
There is no doubt that digital communicators can improve the quality of life of children with
ASD who have difficulties with oral communication.