(2008) Volumen 13. Número 25
Recent Submissions
-
Influencia de los factores humanos sobre la creatividad en las agencias de publicidad
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2008)Creativity is a key factor in the advertising industry since it determines directly the quality of the services provided by agencies. The goal of this paper is to analyze the impact that a series of variables under the ... -
El impresor sevillano Juan Gómez de Blas y los orígenes de la prensa periódica. La Gazeta Nueva de Sevilla (1661-1667)
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2008)Gazeta Nueva was edited by the Sevillian printer Juan Gómez de Blas (1661-1667).This is thought to be the most important gazette published in Spanish cities other than the capital, only partly based on the one printed in ... -
...So What? She's A Newspaperman and She's Pretty. Women Journalists in the Cinema
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2008)Este artículo es el resultado de un proyecto de investigación financiado por la Universidad del País Vasco, titulado La profesión periodística en el cine y su reflejo en la realidad. El proyecto incluye el análisis de 104 ... -
Campañas propagandísticas: su uso en la formación de la opinión pública. El caso del Comité de Información Pública de los EEUU durante la Primera Guerra Mundial
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2008)World War I is the first conflict in which the implied States create a few institutional structures for the propaganda activity. An activity that had to provide them with the harmony between the plans that the States had ...