Browsing (2008) Volumen 13. Número 25 by Title
Now showing items 1-14 of 14
-
Campañas propagandísticas: su uso en la formación de la opinión pública. El caso del Comité de Información Pública de los EEUU durante la Primera Guerra Mundial
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2008)World War I is the first conflict in which the implied States create a few institutional structures for the propaganda activity. An activity that had to provide them with the harmony between the plans that the States had ... -
De la fotografía documental al documento digital
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2008)This proposal begins with an historical revision of the evolution of the analogical documentary photography to the digital image in which the common divergences and places of both with respect to the notion of alteration ... -
El impresor sevillano Juan Gómez de Blas y los orígenes de la prensa periódica. La Gazeta Nueva de Sevilla (1661-1667)
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2008)Gazeta Nueva was edited by the Sevillian printer Juan Gómez de Blas (1661-1667).This is thought to be the most important gazette published in Spanish cities other than the capital, only partly based on the one printed in ... -
El periodista polivalente: Transformaciones en el perfil del periodista a partir de la digitalización de los medios audiovisuales catalanes
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2008)Este trabajo analiza las transformaciones que ha experimentado la figura del periodista en el actual panorama audiovisual catalán, especialmente en lo referido a la asunción de nuevas tareas y funciones. Tras una introducción ... -
Influencia de los factores humanos sobre la creatividad en las agencias de publicidad
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2008)Creativity is a key factor in the advertising industry since it determines directly the quality of the services provided by agencies. The goal of this paper is to analyze the impact that a series of variables under the ... -
La competencia televisiva en el currículo escolar
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2008)Eskolako ikasleek kriterioz begiratzen ikas dezaten eskatzen du gaurko errealitateak, eta egunero erabiltzen dituzten pantaila anitzek eskaintzen dizkieten mezuak uler ditzaten ere bai. Horretaz gainera, haurrek beraiek ... -
La distribución de la prensa diaria en los inicios del siglo XX: el espacio asturiano
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2008)The distribution of the press in the first decades of the XX century shows similarities to and differences from the current model, but is already one of the most influential factors in the possible success of a product as ... -
La investigación sobre la televisión local en España: nuevas agendas ante el reto de la digitalización
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2008)This paper attempts to offer an overall view of the state of research in the field of local television in Spain, which is in the middle of the digital transition. It also suggests the main areas that should make up the ... -
La situación de las profesoras jóvenes en la Facultad de Ciencias de la Comunicación de la UAB
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2008)This article analyses the present situation of academic and researchers women who were working in the Communication Sciences Faculty of the Autonomous University of Barcelona during 2007-2008. The principal aim is to ... -
Medios de comunicación, "espiral del cinismo" y desconfianza política: Estudio de caso de la cobertura mediática de los comicios electorales europeos
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2008)The hypothesis of the Spiral of cynicism, developed mainly since 1997 Capella and Jamieson studies, establishes a relationship between media coverage about public issues and the decrease of citizenship trust on political ... -
Perspectivas de la información en Internet: ciberdemocracia, redes sociales y web semántica
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2008)Este artículo indaga las últimas novedades tecnológicas habidas en el marco de Internet y sus implicaciones en el mundo de la comunicación. Estas novedades, referidas genéricamente con los términos de web 2.0 y web 3.0, ... -
...So What? She's A Newspaperman and She's Pretty. Women Journalists in the Cinema
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2008)Este artículo es el resultado de un proyecto de investigación financiado por la Universidad del País Vasco, titulado La profesión periodística en el cine y su reflejo en la realidad. El proyecto incluye el análisis de 104 ... -
The Quiet Revolution: DAB and the Switchover to Digital Radio in the United Kingdom
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2008)If the development of digital radio is a revolution in audiences¿ consumption of the medium led by relatively recent advances in distribution technology, it is a limited one. Yet, in the United Kingdom the impact of Digital ... -
Tipología funcional de la televisión interactiva y de las aplicaciones de interacción con el televisor
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2008)At present, the term iTV is disperse and is indistinctly applied to technologies, programs and services. This polysemy, however, prevents any efficient identification of interactive contents which, in turn, delays the ...