Browsing (2016) Volumen 21. Número 40 by Title
Now showing items 1-12 of 12
-
Análisis del modelo de gestión de la comunicación y las RRPP de las ONG en Valencia en una sociedad en crisis (2012)
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2016)This paper aims to know the communication management by Third Sector organizations during the economic crisis, which has value to the work of these entities in a moment of trust defcit and loss of credibility in the ... -
Challenges of Language Policy in Youth Media: Minority media and language policymakers converging in goals
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2016)In the current digital media environments, the effectiveness of the policies of media in minority languages will depend on their ability to attract young users to interact with media.Participation seems particularly relevant ... -
Contribución de los sitios web de la industria cinematográfica española a la percepción del Cine Español
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2016)Using the contribution of web pages related to flm industry in Spain in the image they project, with the purpose of eventually assessing whether there is an adequate usage of these online resources in order to improve the ... -
Efectos de la crisis económica en la producción de contenidos de ficción televisiva en España entre 2010 y 2015
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2016)In the following research we analyze the television series of Spanish fiction, since this kind of show is special in television programming. Through this analysis, we can study the consequences the economic crisis in 2008 ... -
El arte del retrato en los textos periodísticos de Manuel Chaves Nogales
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2016)This article studies the characterization art in a selection of newspaper articles written by the Spanish journalist Manuel Chaves Nogales (Seville, 1897 – Madrid, 1944). Specifcally, the investigation analyzes 18 pieces ... -
El método de construcción del relato fílmico y el estilo cinematográfico de Mike Leigh: reflejo de una concepción ética y estética del mundo
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2016)British Mike Leigh´s ethic and aesthetic conception of the world infuences his flms in a way that they become different from those included in northamerican mainstream cinema, specially in his method and style. The main ... -
El papel de la revista Arte Comercial en la conceptualización de las Relaciones Públicas en España
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2016)Ikerketa honen helburua da publizitateari eta antolakuntzari buruzko Arte Comercial (1946- 1952) aldizkari teknikoan harreman publikoen zientziari egin zaizkion erreferentziak kokatzea. Berrikusketa bibliografikoaren teknika ... -
Forgiveness speech as a image restoration strategy: Accounts of King Juan Carlos I
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2016)2012an, Juan Carlos I.ak istripua izan zuen Botswanan, ehizean zebilela. Gertakari horrek oihartzun handia izan zuen espainiarren iritzi publikoan eta monarkiari buruz zuten irudian.Lan honetan, gertuagotik aztertu dugu ... -
La comunicación visual de los productos a través del packaging. Un estudio de caso sobre la identidad visual de las botellas de leche
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2016)Packaging has become a significant part of the visual ecosystem which has a great potential for communication. This potential should include the ability to transmit the typological identity of product in a highly competitive ... -
La representación del fotoperiodista en el cine del siglo XX: fotógrafos en lugares de conflictos y sensacionalistas
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2016)Espainian 1928. eta 2000. urteen artean argitaratutako 107 flm aztertu dituzte. Film horietan, guztira 122 fotokazetari edo kamerari ageri dira pertsonaia garrantzitsuen rolak antzezten. Azterketa horretatik ateratako ... -
Las redes sociales como herramienta de distribución on line de la oferta informativa en los medios de España y Portugal
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2016)Artikulu honek aztergai du Espainian eta Portugalen ziber-komunikabideek nolako joerak izan dituzten berrikuntzaren alorrean. Horretarako, azken urteotan garrantzi handiena izan duten tresnetako bat erabili da: sare sozialak. ... -
Los medios de comunicación y la pedagogía sobre el significado de la violencia machista
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2016)Espainiako hiru egunkari nagusiek ez dute albisteetan ia ezer esaten indarkeria matxistaren eta emakumeek jasaten duten diskriminazioaren arteko lotura azaltzeko. Alderdi hori azpimarragarria da; izan ere, gure iritziz, ...